אירן מנסה להעמיק מעורבותה בסוריה במסווה של כוח לשמירת שלום

בניסיון להגביר את מעורבותה בסוריה ולא לאבד את נכסיה האסטרטגיים שהושגו בדם ובכסף רב שזרם להשאיר את משטר אסד בחיים ועתיד להמשך,מבלי שיראו את הסוף , עוד זמן רב מנסה אירן לקבוע עובדות בשטח באזורים שהורחקה מהם.

כך למשל, למרות שהרוסים בקשו (או הורו – תלוי למי אפשר להאמין) לכוחות האירנים השונים,הכוללים הן מיליציות שיעיות מרחבי עולם השיעה ביבשת אסיה והן יחידות לוחמות של החיזבאללה מלבנון, לסגת מדרום לבנון ולהתארגן לאורך קו דמיוני כ-85 ק"מ מזרחית לגבול הגולן הישראלי, העמידו האירנים פנים שהם מצייתים אך בפועל הגבירו מאוד את ניסיונות התמקמותם בדרום סוריה בקו הרחוק 25-35 ק"מ מגבול ישראל.

מפת הנוכחות האירנית בסוריה:

הרוסים גם הרחיקו את הכוחות האירנים מאזור מחוז אידליב הנתון לשליטה טורקית והקימו אותו בכוחות ומיליציות ביטחוניות סוריות הנאמנות להם בלבד.

הטורקים דרשו זאת גם מהרוסים לא לאפשר דריסת רגל לאירנים באזור שמסביב למחוז אידליב ולאורך הגבול הסורי-טורקי.

אלא שהאירנים מבינים טוב מאוד את עומק הפגיעה באינטרסים שלהם כאשר הם לא יכולים לממש את נוכחותם בצפון סוריה והחליטו "למתוח עוד קצת את החבל" בתקווה לא לקרוע אותו ובתקווה שהרוסים גם הפעם יוותרו להם ויאפשרו זאת.

מצגת הגשר היבשתי האירני בסוריה

משמרות המהפכה האירנים ,שהניחו כי לצבא סוריה אין את הכוחות לממש את שליטתם בצפון סוריה , הודיעו כי על פי בקשת משטר אסד הם שולחים כוחות שלהם ,אותם הגדירו כ-"כוחות לשמירת השלום" ,שיתפרסו סביב מחוז אידליב וידאגו לקיום הסכם סוצ'י עליו חתמו רוסיה טורקיה ואירן.

אפשר לראות את הודעת משמרות המהפכה כבלון ניסוי לבדיקת תגובות הטורקים והרוסים, לא שהם הולכים להתחשב בו,אלא כחלק מאסטרטגיה לקיים שליטת ביטחונית מלאה על כל תוואי הגשר היבשתי האירני מטהרן לים התיכון,בדרך החוצה את צפון סוריה.

הגשר היבשתי האירני- הנתיב הכחול החוצה את צפון סוריה ונקטע ליד מחוז אידליב:

 

כתיבת תגובה