בכיר אירני בקר בדרום סוריה להקמת מיליציות מול גבולות ירדן וישראל

מקורות יודעי דבר במחוז דרעא שבדרום סוריה מדווחים על פעילות רחבת הקף שנועדה לבסס את הכוחות הנאמנים לאירן ,כולל החיזבאללה,ברחבי המחוז.

לדברי אותן מקורות מרכז הפעילות של החיזבאללה והאירנים היא באזור איב-إيب שבמישורי א-לג'ה- اللجاة  שבצפון מזרח מחוז דרעא המרוחק לא יותר מ-40 ק"מ מזרחית לאזור ההפרדה עם סוריה בגבול הגולן.

באזור זה בנו החיזבאללה,בסיוע אירן, מחנה אימונים גדול , בו הם מכשירים לוחמים חדשים,כולם מבני האזור  בעלי אזרחות סורית שגויסו בתנאי שכר חריגים שלא מקובלים בצבא הסורי.

על פי הדיווחים המגיעים מהאזור,הסתיים בימים אלו ,הקורס הצבאי הראשון להכשרת לוחמים בחסות מדריכים מהחיזבאללה. בקורס זה השתתפו צעירים מגילאים שבין 18 ועד 24 ,בני מחוז דרעא ובעיקר מאזור א-לג'ה.

במסדר הסיום השתתפו לצד מפקדים מהחיזבאללה גם קצינים מצבא סוריה שהדגישו בנאומיהם את השיתוף הפעולה הפורה עם החיזבאללה.

בגלל הטופוגרפיה של האזור,שטח קשה לעבירות ובלתי ראוי ליישוב,הוא הפך עבור החיזבאללה לאזור בעל חשיבות אסטרטגית מהמעלה הראשונה למאמצי אירן להתבסס אל מול גבול ישראל וגבול ירדן, ועקב כך ראוי להכיל את מפקדותיהם הצבאיות באזור.

המאמצים האירנים לחזק את השפעתם על מחוז דרעא החלו מיד עם כיבוש האזור על ידי צבא סוריה ,שבתיווך הרוסים הצליח להוציא את כוחות המורדים מהאזור כמעט ללא קרב.

מפאת חשיבות האזור למערך האסטרטגי האירני בסוריה הגיע, לפני כמה ימים,לאזור, יועצו האישי של המנהיג העליון האירני-חמינאי,אבו אלפדל אלטבטבאא'י – أبو الفضل الطبطبائي ונפגש עם אישים סורים שונים ודן אתם בהקמת מיליציה מקומית חדשה בשם  –  "קבוצת אלזהראא' " – "جمعية الزهراء" שתורכב מלוחמים בני אזור חוראן.

הערות ברקע הידיעה:

*- אירן לא חדלה ממאמציה להתבסס מול גבול ישראל וגבול ירדן. ההערכה כי אירן תרכז את מאמציה בתחילה מול ירדן בניסיון לערער את השלטון במדינה ולאחר מכן להשתלט על כל אזור הגבול בין ישראל לירדן.

*- בעצם ימים אלו אנו עדים למסע גיוס נרחב של בני דרום סוריה הסובלים מעוני למיציליות חמושות הן מצד הרוסים והן מצד האירנים שלא להזכיר כי צבא סוריה עושה מאמצים עליונים לגייס לשורותיו המדוללות את בני סוריה מכל רחבי המדינה.

*- מאמצי הגיוס האירנים באים לאור הערכתם כי לא רחוק היום שהם יאולצו להוציא את הכוחות הזרים שהביאו עמם מסוריה בלחץ המעצמות ולכן כדי לשמר את השפעתה על סוריה וכן כדי לשמר את השקעותיה הכספיות האדירות במדינה,הם פועלים לגיוס מיליציות מקומיות שיהיו נאמנות אך ורק לה ויהוו זרוע מבצעת לשמירת האינטרסים שלה במדינה.

 

 

כתיבת תגובה