בכיר רוסי: מערכות הקשר של מטוסינו בסוריה נפרצו!

מאז פרצה מלחמת האזרחים בסוריה התפתח לקסיקון ייחודי  לנעשה בזירה המאפשר לכל מדינות העולם להתערב בענייניה הפנימיים של סוריה.

היות והקונצנזוס העולמי דוגל במאבק חסר פשרות בארגון המדינה האיסלמית-דאעש ,סיבה זאת גם נותנת לכל מי שרוצה את הלגיטימציה לשלוח כוחות צבאיים למרחבי סוריה ועירק ולהכות בכוחות דאעש. אם מדינות העולם עוד פועלים גם עבור האינטרסים שלהם,שאין להם כל קשר לדאעש, זה רק תוצר לוואי מטריד אבל לא גורע כהוא זה מהלגיטימיות של פעילות צבאית על אדמות סוריה ועירק, כולל להלחם אחד נגד השני להגנת אינטרסיהם.

כל אחת מ-2 המעצמות המעורבות בלחימה בסוריה,ארה"ב ורוסיה, מכנות את כוחות הפרוקסי הלוחמים מהצד השני-"טרוריסטים" וזה גם נותן לגיטימציה לתקוף אותם.

הדבקת התואר-"טרוריסט" נעשית כה לעתים קרובות אך כי קשה לדעת מי "ראוי" לתואר הזה או מי בכלל רק מפריע לצד השני לגרוף רווחים ממלחמת האזרחים שהשתוללה במלוא עוזה בעירק וסוריה.

והדיווח הבא אינו שונה כלל, נותר רק לנסות ולהעריך מי לצדו של מי ומי נגד מי!

סגן שר ההגנה הרוסי-אלכסנדר פומין חשף היום ,יום חמישי,בכנס בסין , כי "לטרוריסטים בסוריה יש את היכולות הטכניות להאזין לתדרי הרדיו שבשימוש המטוסים הרוסים הפועלים בשמי סוריה" – כך מדווחת סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק.

سو-24 في مطار حميميم في اللاذقية، سوريا

פומין, שנשא דברים בכנס בנושאי ביטחון בסין ,אמר : "אני רוצה להגיד שהטרוריסטים השיגו יכולות טכניות המאפשרות להם להאזין לתדרי הרדיו שמטוסינו ,הפועלים בשמי סוריה,משתמשים בהם,וזה מצריך ציודים מיוחדים".

פומין הוסיף בסרקסטיות:"הטרוריסטים בסוריה מאזינים למטוסינו לא בעזרת ציוד שיצרו במו ידיהם ובטח לא  ייצרו אותם במדבר הסורי".

סגן שר ההגנה הרוסי הדגיש כי כוחות צבא סוריה הצליחו לטהר את כל אדמותיו ,בעזרת הכוחות הרוסים , מנוכחותם של כמה ארגוני הטרור והחשוב בהם היא דאעש .

כנס שיאנג-שאן ה-8 לענייני ביטחון נערך בבירת סין-בייג'ין תחת הכותרת:" יצירת סוג חדש של שותפות מועילה ואמינה ל-2 הצדדים בנושאי אבטחה" והמתקיים השנה בין התאריכים 24 ל-26 באוקטובר בחסות איגוד המדעים הצבאיים של הצבא העממי הסיני והמכון הסיני ללימודים אסטרטגים בינלאומיים ואליו הוזמנו מומחים בנושאי צבא וקציני צבא בכירים בדימוס .

כנס שיאנג-שאן הראשון לענייני ביטחון נערך בשנת 2006 ומאז שנת 2015 הוא נערך מידי שנה . בשנה שעברה לא נערך הכנס בגלל התכנסות הקונגרס התשיעי של המפלגה הסינית.

תובנות ברקע הידיעה:

*- הפניית תשומת הלב העולמית לבעיה הרוסית בשמי סוריה , וזאת על ידי בכיר מאוד בממסד הביטחוני הרוסי,אינה רק כי "הטרוריסטים" מצליחים להאזין לתקשורת המטוסים הרוסים בשמי סוריה אלא גם בכך שהם מצליחים להקהות את עוקצו ואת האפקטיביות של פעילות האווירייה הרוסית בסוריה עד כדי שיתוק או ניטרול .

*- הרמז הברור של סגן שר ההגנה הרוסי ,המפנה אצבע מאשימה למעצמות טכנולוגיות ,בלי לנקוב בשמן ,והנותנות לגורמים המתנגדים לרוסים ולמשטר אסד בסוריה את היכולות הטכניות להאזין למכשירי הקשר ,החדישים ביותר והסודיים ביותר בארסנל הנשק הרוסי ,ובכך לנטרל את האפקטיביות שלהם,מראה כי הנושא "ממרר" לרוסים את החיים ופוגע מאוד ביכולותיהם הצבאיות להתמודד מול המערב בכל עימות שיתפתח בשמי סוריה אם וכאשר.

*- למעשה הורסים מודים כי פעילותם בשמי רוסיה "שקופה" למערב וזאת מכה קשה ביותר לשאיפת העליונות הטכנולוגית שתעשיית הנשק הרוסית מנסה להקרין כלפי שווקי העולם.

*- למעשה הבכיר הרוסי מודה כי המערב ,או מדינות מסוימות משם,כבר הצליחו "לפצח" את מכשירי הקשר החדישים ביותר בטכנולוגיה הרוסית וכי הצגת הנושא דווקא בכנס בטחוני סיני מרמז כי רוסיה מבקשת לרתום את הסינים למאמץ להתגבר על "פירצת אבטחה" זאת שהרי גם בהם זה יפגע אם לא יערכו להתמודד עם הטכנולוגיה המערבית המתקדמת.

*- הבכיר הרוסי לא פרט את מי הוא מכנה "טרוריסטים" וכן לא פירט איזה מדינה סייעה להם לפרוץ למערכת הקשר המתקדמת ביותר ברוסיה.

*- הדיווח שלעיל הוא עוד הוכחה כי המעצמות משתמשות בסוריה כשדה ניסוי למערכות הצבאיות החדישות ביותר שפיתחו וכן מנסות לאתר טכנולוגיות חדישות ביותר שמפעיל הצד השני.

*- רודף ונרדף מחליפים תפקידים ללא הרף.

 

כתיבת תגובה