נמשך המאמץ האירני הזוחל להשתלט בכוח על מזרח סוריה

נמשכים העימותים בין הכוחות האירנים והמיליציות השיעיות שבפיקודו של הגנרל קאסם סולימני לבין כוחות הבטחון הסורים של משטר אסד.

לכאורה כוחות צבא סוריה נעזרים בכוחות האירנים ובמיליציות העירקיות והאפגניות על מנת להשליט את שלטונם במזרח סוריה אך ככל הנראה זה נוגד את האינטרס האירני.

האירנים שואפים להשתלט באמצעות כוחות הנאמנים להם בלבד על כל מחוז דיר א-זור במזרח סוריה ולהשליט את השיעה בכל האזור. לא רק מטרות דתיות בשיאפות האירניות אלא גם לאבטח את הגשר היבשתי מטהרן לביירות העובר באזור זה ,דרך מעבר אלקאים הנמצא דרומית מזרחית לעיר אלבוכמאל.

למטרה זאת מממנת אירן הקמת מסגדים ואתרי דת לרוב וכן פותחת בתי ספר לתלמידים הסורים המקומיים בהם נלמדת הדת השיעית . כמו כן מביאה אירן משפחות הלוחמים שבאזור כדי שיתיישבו בבתים שננטשו על ידי הסורים בתחילת הקרבות עם דאעש והיום הם לא מורשים לחזור לבתיהם.

מזה זמן מה מתרבות המתקפות ההדדיות בין כוחות הביטחון הסורים המנסים לפעול כמו שפעלו בעבר אך האירנים כבר הודיעו להם לצאת מהאזור.

החיכוכים היום-יומיים מביאים את 2 הצדדים עד חילופי אש ונפגעים כדי להשליט את מרותם באזור אך נראה כי יד האירנים על העליונה וכוחות המשטר הסורים נזרקים מעוד ועוד אזורים במזרח סוריה.

אתמול פשטו המיליציות האירניות על מספר מפקדות של כוחות הביטחון הסורים במספר אזורים כפריים במחוז דיר א-זור ועצרו יותר מ-20 אנשי ביטחון ששהו במבנים באותה עת. כמו כן הטילו הכוחות האירנים עוצר כללי בעיר המחוז אלבוכמאל והציבו מחסומים ברחובות. כמו כן מגייסת אירן צעירים רבים בני האזור למיליציות שלה תוך מתן משכורות גבוהות מאלו הניתנות על ידי צבא סוריה מה שיאפשר לה לשלוט על כל האזור מבלי להזדקק לשרותיו של צבא סוריה.

רוסיה רואה בעיניים כלות איך האירנים משתלטים על מזרח סוריה העשירה בשדות נפט וגז ומבינה היטב את כוונותיה לכן היא הביא לאזור ,לאחרונה, כוחות משלה יחד עם משוריינים ומתוגברים על ידי כוחות הצבא סוריה הנאמנים לצד הרוסי על מנת להוות משקל נגד לסיפוח  האירני הזוחל במזרח המדינה.

משמרות המהפכה והמיליציות העיראקיות פשטו על מפקדת ההגנה הלאומית בדיר אל-זור ועצרו גורמים

 

כתיבת תגובה