הדרוזים בדרום סוריה נתנו אולטימטום למשטר אסד לשחרר החטופות מיד

נראה כי פרשת החטופות במחוז סוידאא' שבדרום סוריה הולכת וצוברת מומנטום לקראת יציאת המצב באזור משליטה.

לאחר מתקפת הפתע של אנשי דאעש על ערים וכפרים דרוזים במחוז סוידאא' שבדרום סוריה במהלכה נהרגו מאות דרוזים ונחטפו כמה נשים ונערות דרוזיות ונלקחו למקום בלתי ידוע.

דאעש העביר לקהילה הדרוזית בדרום אולטימטום לפיו עליהם לשלם מיליון דולר תמורת שחרור כל שבויה או שהן תוצאנה להורג.

בתחילה ,למרות שהדרוזים האשימו את משטר אסד באחריות לחטיפה כנקמה על אי התגייסות הצעירים הדרוזים לצבא סוריה , החלו נציגי השלטונות במו"מ עם דאעש בדבר השחרור אך הוא נכנס מהר למבוי סתום והנציגים שהשתתפו במו"מ התפטרו. בתגובה הוציאו דאעש להורג את אחת הבחורות והודיעו כי ימשיכו בכך אם המו"מ איתם לא יושלם.

אלפי דרוזים מקיימים בימים האחרונים מצור על בניין מושל המחוז בתקווה שהלחץ יעזור להביא את הפתרון לבעיית החטופות.

היום, ככל הנראה,החליטו בהנהגת הדרוזים במחוז סוידאא' לשים קץ לפארסה הנקראת:" מו"מ עם דאעש" והודיעו למושל המחוז כי הם נותנים אולטימטום למשטר הסורי להביא לפתרון בעיית החטופות בתוך 24 שעות".

הדרוזים לא פירטו מה תהיה תגובתם עם המשטר הסורי לא יצליח להביא לשחרור החטופות אך בינתיים ניתן להבחין כי אנשי המיליציות הדרוזיות החמושות הפועלות במחוז,הנראים:"מיליציות אלקראמה" ,כבר עורכים סיורים בצירי התנועה המרכזיים  ומפגינים נוכחות חמושה ברחבי המחוז ,כאילו הם מתכוננים להשתלט עליה. הדרוזים כבר הבינו מזמן כי אם הם ישאירו את נושא אבטחת שלומם של בני העדה בידי גורמים זרים,הטבח כמו שהיה לפני כמה חודשים ונהרגו בה מאות מאנשיהם ,יכול להישנות שוב ושוב.

צבא סוריה בתגובה סגר את האוטוסטרדה המובילה מסוידאא לדמשק והחל להזרים תגבורות ענק לאזור.

גם הרוסים,שפרשו את חסותם על המיעוט הדרוזי בסוידאא,ניסו להתערב ולעזור במו"מ אך גם זה לא עזר.

המיעוט הדרוזי בדרום יודע היטב כי אין ביכולתו להיכנס לעימות מזויין עם המשטר הסורי אך הלחץ של משפחות החטופות על נכבדי העדה  הוא כה כבד עד שהצהרות לוחמניות כמו מתן אולטימטום למשטר רודני נועד יותר לצורכי פנים יותר מאשר לאיים בפועל על משטר אסד.

 

כתיבת תגובה