צבא סוריה מקטין סד"כ לוחם עקב ירידה במספר החזיתות הפעילות

לפני פחות משנה הגיע נשיא רוסיה-ולדימיר פוטין לביקור מפתיע בסוריה.מטוסו של פוטין ,שהגיע בטיסה ישירה מרוסיה,נחת בשדה התעופה הצבאי הרוסי-חמימים שליד עיר הנמל הגדולה -לטקיה שבצפון מערב סוריה.

נשיא סוריה-אסד, שקבל אך התראה קצרה על הביקור המפתיע הגיע לשדה התעופה עם פמליתו אך הרוסים לא איפשרו לאיש להתלוות אליו בעת קבלת הפנים על המסלול בשדה התעופה הרוסי בסוריה.

יותר מזה,פוטין עשה לנשיא סוריה כמה תרגילי מנהיגות מביכים שהדגימו לאסד מי באמת הבעל בית במדינתו הוא.

כך למשל הוא תת אלוף סוהיל אלחסן ,מפקד מיליציית כוח אלנימר של צבא סוריה,למסלול בחמימים כדי להשתתף בקבלת הפנים לפוטין ושם גם אורגן לו טקס הענקת מדלייה רוסית שפוטין ענד בלעומתיות על חזהו. או אז התברר לאסד שצץ לו גיבור סורי מקומי שהוא גם חביב הרוסים העומד בפוזיציה של מחליף אפשרי להנהגת סוריה בתמיכה גורפת של  הרוסים.

פוטין,המבין דבר או שנים בהתנהלות של רודנים בארצם, הבין מיד כי הופעת סוהיל אלחסן בחמימים שמה אותו מידית בסכנת קיום וכי לא יירחק היום ומשטר אסד ינסה לחסלו ולסכל אפשרות שיחליף את משפחת אסד .אי לכך הודיע פוטין לאסד כי אם יאונה רע לסוהיל משפחת אסד תשלם בנפשה על כך וכדי לא לקחת כל סיכון הצמיד לו 4 שומרי ראש רוסים ההולכים איתו לכל מקום.

בעקבות הרמת קרנו של סוהיל אלחסן שלחה רוסיה משלוחי נשק חדיש שהגיעו במיוחד לכוח אלנימר של סוהיל ואף הקימה לו יחידת שריון שהתבססה על טנקי טי-90 משופרים שבאחת הפכו אותו ליחידה הטובה והמצוידת בצבא סוריה.

כוח אלנימר נשלח לכל חזיתות הלחימה הקשות,בהוראת הרוסים,כדי להרוויח נקודות בדרכו לראשות השלטון.

כך היה באלרוטה המזרחית וכן במערכה על מחוזות דרעא וקונייטרה שם לחם לא בהצלחה יתרה אך שופרות התעמולה כבר דאגו להפכו לגבור סוריה.

לאחר דחיקת כל כוחות המורדים מדרום סוריה נשלחו כל יחידות צבא סוריה,ובהם גם כוח אלנימר לאזור מחוז אידליב לקראת המערכה הגדולה על גורל המחוז.

מפת הערכות הכוחות באידליב ערב המתקפה:

אלא שהעניינים לא הגיעו לידי קרבות ממשיים אחרי שפוטין וארדואן דאגו להגיע להסדר שחסך קרבות דמים בין הצדדים.

ברגע שהוברר לאן נושבת הרוח נשלח כוח אלנימר,יחד עם חטיבת אלקודס , מאזור אידליב למזרח מחוז אלסוידאא בדרום סוריה ,שם מעורבות יחידות צבא סוריה בקרבות קשים נגד דאעש, שעלו לצבא סוריה במאות של הרוגים והמצב כרגע נותר ללא הכרעה.

הרוסים מקווים שכוח אלנימר בעזרת חימושו המודרני יביא את התפנית בקרבות.

אלא שלפני כמה ימים ארע משהו מפתיע ביותר.

תת אלוף סוהיל אלחסן שלח מכתבי שחרור ל-6,500 מלוחמיו בכל החזיתות וצמצם דרסטית את סד"כ כוחותיו.

אירוע זה לא היה מפתיע או ייחודי. ברשתות החברתיות דווח קודם לכן כי מיליציית לוחמי העילית של אלבעת' –  “مغاوير البعث”  שפעלה באזור חומס פורקה לחלוטין וכל אנשיה נשלחו הביתה.

הקטנת סד"כ כוחותיו של סוהיל אלחסן תקטין את האפשרות שיזכה לניצחון מהיר ותהילה בעקבותיה ברחבי סוריה,בקרבות נגד דאעש, ונראה כי הוא נשלח על ידי הפיקוד העליון הסורי כדי להקיז את דמו ולהסיר את חנו בעיני הרוסים, רגע לפני שהוא מוסר מהדרך.

ראוי לציין כי גם בקרבות נגד דאעש בדרום הגולן הסורי לא הפגין סוהיל יכולות קרבות מרשימות ולאחר שכוחותיו סבלו מאבדות כבדות נאלצו הרוסים להורות לכוחות חיזבאללה באזור להגיע לעזרתו ולחלצו ממלתעות דאעש שבאזור.

האם סוהיל אלחסן לקראת סוף הקריירה הצבאית שלו ? לא מן הנמנע שלאור ביצועי יחידתו הרוסים יוותרו על שרותיו העתידיים ויפקירו אותו לגורלו  שיהפכו אותו במהרה למת מהלך.

המלצתי לאיש – תתחיל לתכנן את נתיב הבריחה שלך לפני שיהיה מאוחר מדיי!!

נודע בנחישותו ובאכזריותו ולא ראה את בנו בן השנתיים. סוהיל אל-חסן, "הנמר" ()

 

כתיבת תגובה