חשיבותו של שדה התעופה הצבאי הסורי באלמזה שהותקף אמש

שדה התעופה הצבאי באלמזה עמד בשנים האחרונות בפני מספר תקיפות  והפצצות, המיוחסות בעיקר לישראל, שתקפה  "מטרות איראניות" במספר אתרים צבאיים, בעיקר באזורים הכפריים של דמשק (ריף דמשק).

אמש,הותקף שדה התעופה אלמזה,הממוקם מספר קילומטרים בלבד מהבירה דמשק , ונשמעו מספר התפוצצויות עזות אך צבא סוריה הכחיש כי היו תקיפות אוויריות על השדה.

צבא סוריה טוען עד רגע זה כי ההתפוצצויות במחסן תחמושת בשדה נגרם עקב קצר חשמלי.

מצגת התקיפה הלילה באלמזה:

עיקר חשיבותו של שדה התעופה הצבאי באלמזה נובע מקרבתו לארמון הנשיאות וכן כי בשכונה הצמודה לו נמצאים מספר שגרירויות ומפקדות ביטחוניות וכן גרים בו משפחות של בכירים במשטר המקורבים לנשיא אסד.

מספר מקורות טוענים כי השדה שימש כמאחז של כוחות החיזבאללה ומומחים צבאיים אירנים במשך מלחמת האזרחים בסוריה,והם מלאו תפקיד חשוב בהחזרת השליטה של המשטר על אזור דארייה .כמו שימש אזור אלמזה כמאחז החשוב ביותר של המורדים באזור ריף דמשק המערבי,שלשם עקירתם משם נזקק המשטר הסורי ליותר מ-4 שנות לחימה עיקשת.

לשדה התעופה הצבאי-אלמזה יש רק מסלול אחד שאורכו 8,258 רגל, וכוחות המשטר השתמשו בו  כדי לספק אספקה ​​צבאית לכוחותיו שבאזור, במיוחד מאז תחילת המשבר ב -2011.

כמה סוכנויות מודיעין מערביים אמרו כי שדה התעופה של אלמזה שימש שדה תעופה פרטי למשפחת אסד, והשתמשו בו כוחות העילית הסוריים   מדיוויזית משמר הרפובליקני ודיוויזיה 4 שריון  במטרה לתקוף את עמדות האופוזיציה בדמשק וסביבותיה.

בסיס לנאציזם

חזרה להיסטוריה, במיוחד במהלך מלחמת העולם השנייה, היה נמל התעופה אלמזה בסיס צבאי של הממשלה הצרפתית הפאשיסטית (שהיתה לטובת הכיבוש הנאצי של צרפת), שאיפשר לגרמניה הנאצית להשתמש בבסיסיה.

ב -19 במאי 1941 תקפו מטוסים בריטיים את נמל התעופה, והשמידו כמה מהמטוסים שנחשבו מתוחכמים באותה העת, (Potez 63) , וכן חלק מהמפציצים הישנים יותר מדגם  (Potez 25) .

לאחר עצמאותה של סוריה מן המנדט הצרפתי ב- 1946, הפך נמל התעופה אלמזה  לבסיס חיל האוויר הסורי.

בסוף 1957 הפעיל חיל האוויר הסורי שני טייסות מטוסי קרב מסוג מיג -17 מנמל התעופה כדי להגן על דמשק.

ב -13 בינואר 2017 הותקף שדה התעופה בטילים וההערכה היתה אז  כי התקיפה בוצעה על ידי ישראל.

 

כתיבת תגובה