חיל האוויר הסורי מעביר מטוסים מחשש לתקיפה אמריקאית

מקורות יודעי דבר במשטר אסד סיפרו כי חיל האוויר הסורי העביר את מטוסי הקרב שלו החונים בשדות תעופה בריף דמשק וחאלב וכן משדות תעופה אחרים  וזאת לאחר שלפני כמה ימים העביר מטוסי קרב ומסוקים משדה התעופה הצבאי שלו בחמאת לשדות תעופה אחרים בדמשק וחומס וחאלב ולטקייה.

כתב רשת הטלויזיה הסורית-אוריינט ניוז מסר כי 4 מטוסי קרב סורים מדגם סוחוי-24 המריאו משדה התעופה הצבאי אלסין שבריף דמשק  וטסו לשדה התעופה הרוסי-חמימים ליד לטקיה.כמו כן המריאו היום 8 מטוסי סוחוי-24 סורים משדה התעופה אלנירב שבפרברי העיר חאלב ונחתו אף הם בשדה התעופה הרוסי-חמימים.

על פי כתב הרשת , לפני יומיים חומשו יותר מ-10 מטוסי אימון סילוניים מדגם אל-39 (אלבטרוס) בשדה התעופה הצבאי שליד העיר חמאת וכן מספר מסוקים והם הועברו לשדות התעופה הצבאיים באלשעיראת ואלנירב וכויירס ואלמזה.


כתב סוכנות הידיעות  "وكالة حق الإخبارية" (عبد الرزاق سلطان) אמר כי כבר ביום ראשון האחרון ,לאחר שהוכרזה כוננות עליונה בשדה התעופה של חמאת , נצפו 4 מטוסי קרב מדגם אל-39 עוזבים את הבסיס כאשר 3 מהם נחתו בשדה התעופה אלשעיראת ומטוס אחד נחת בשדה התעופה של חאלב. בנוסף עזבו את השדה 6 מסוקים , כאשר  5 מהם טסו לעבר שדה התעופה הצבאי שליד העיר תדמור ומסוק אחד טס לעבר שדה התעופה הרוסי-חמימים.

יש לציין כי ארה"ב איימה לאחרונה על משטר אסד לתקוף אותו אם יעשה שוב שימוש בנשק כימי . על מנת להמחיש את רצינותם של האיומים התקרבו מספר משחתות אמריקאיות המצויידות בטילים ארוכי טווח לחופי סוריה.

 

כתיבת תגובה