דיווח סורי:אירן תקים מפעלי נשק חדשים בסוריה בקרבת הבסיסים הרוסים

כזכור סיים היום שר ההגנה האירני ביקור בן יומיים בסוריה.

שר ההגנה האירני,שהגיע לסוריה בלוויית פמליה גדולה של קצינים ותעשיינים בתחום הייצור הצבאי , נפגש עם צמרת המשטר הסורי כולל הקצינים הבכירים של צבא סוריה.

אמנם שר ההגנה האירני יצא בכמה הצהרות המצדיקות את הנוכחות הצבאית האירנית בסוריה שהוזמנה על ידי הנשיא אסד לעזור בלחימה נגד הטרוריסטים ,אך הוא עסק בעוד כמה וכמה נושאים האמורים לחזק ולהעמיק את הנוכחות האירנית בסוריה.

מקורות סורים טוענים כי שר ההגנה האירני דן עם עמיתיו הסורים בהקמת מפעלים לייצור נשק נוספים בסוריה כולל מפעל לייצור טילים בליסטיים מדגם פאתח-110 .

התקיפות הישראליות שנעשו בשנים האחרונות על מפעלים לייצור השק שאירן כבר הקימה בצפון סוריה הביאו את הצמרת האירנית לשנות את הקריטריונים לבחירת השטחים בהם יוקמו המפעלים לייצור נשק בסוריה. גורמים יודעי דבר טוענים כיאת המפעלים לייצור נשק החדשים שמתוכננים להקמה בסוריה יוקמו מעתה ואילך במרחק שלא יעלה על 50 ק"מ מבסיסי הצבא הרוסי בסוריה.

מדובר על בניית מפעלים אירנים באזור הנמל הימי-טרטוס בצפון מערב סוריה ובניית מפעלים נוספים באזור שדה התעופה הצבאי הרוסי – חמימים דרומית לעיר הנמל לטקיה שבחופי סוריה המערביים.

הכוונה האירנית היא שהמפעלים שלהם יחסו בצל מטריית ההגנה האווירית הרוסית המגינה על בסיסיהם המרכזיים בסוריה.

אירן רואה בשיקום צבא סוריה ההרוס מתוצאות מלחמת האזרחים במדינה- מטרה אסטרטגית ראשונה במעלה והיא מקימה את המפעלים לייצור נשק כדי לצייד מחדש את הצבא הסורי בנשק חדש ומתקדם יותר ממה שהיה במחסניו עד לאחרונה.

את התגובה הרוסית לכוונה האירנית לבנות מפעלי נשק לרוב בסוריה לא ניתן היה להשיג אך תגובותיה ילמדו רק אחרי שכמה מפעלים אירנים יתחילו לעלות באש ולא יהיה ידוע מי בדיוק אומר מאחורי תופעה זאת!

הפרשן הצבאי גיא א. מוסיף: 

התקיפה האחרונה בסוריה שגם מזוהה עם ישראל ומחוברת ישירות לפעילות איראנית היא תקיפה במפעל אמל"ח במציאף בסוף יולי 2018. בתקיפה הושמדו מיד עם הגעתם שני משלוחי טק"ק או הגנ"א שהגיעו מאיראן למפעל.

לפני כן התבצעו עשרות תקיפות משמעותיות שכאבו והציקו ביותר לאיראנים ולציר חזבאללה – סוריה.
מפעל טילים ושדרוג שנבנה במציאף הושמד ברגע שהחל לפעול והכנסו אליו רכיבים קריטיים ומכונות. אין טעם לבזבז תחמושת ומודיעין בתקיפת נדל"ן ריק. יש מפעל כזה מזרחית לבניאס בסוריה, בתהליכי בניה שדי נעצרו לאחרונה (אולי כי מבינים שזה לא יחזיק מעמד…), כל עוד זה רק מבנים זה לא מעניין. יתחיל לעבוד – יושמד.
לא מזמן הושמד מבנה ששימש חפ"ק לניהול הגשר היבשתי בין איראן לסוריה ועוד ועוד כולל תקיפת אמל"ח שמפריע להמשך השליטה בשמי סוריה כדי לאפשר תקיפה בכל פעם שתתבצע חריגה או הפרה של הקו האדום. האיום הוא טילים ונשק, לא כמה עשרות אלפי חיילים שיעים על טנדרים (וגם כאלה כבר חטפו במחנה כיסווה לאיתות).

אין התבססות איראנית בסוריה. יש איראנים בסוריה, מכאן ועד התבססות המרחק רב ביותר.
זו אג'נדה שמוביל ראש הממשלה יחד עם ליברמן אבל היא נתמכת ומובלת עי הרמטכל והצבא ותימשך לא משנה מי יהיה בשלטון (טוב, אולי אם זנדברג תיבחר זה יוקפא…)

 

 

כתיבת תגובה