3 תסריטי מלחמה בחיזבאללה שהוצגו בפני הקבינט הביטחוני הישראלי.הדלפה?

עיתון הארץ וערוץ כאן-11 פרסמו כמעט במקביל פרטים זהים שהודלפו ,ככל הנראה על ידי מקור אחד או יותר, מתוך הקבינט הביטחוני לאחר שהוצגו להם 3 תסריטים המבוססים על הערכות הצבא על המלחמה הבאה נגד החיזבאללה והסכנות בפניהם יעמוד העורף הישראלי.

על פי מה שהודלף,בכוונת מכוון או בכוונת האינטרסים של המדליף,תרחישי המלחמה עם החיזבאללה כפי שהוצגו בפני הקבינט הביטחוני הישראלי לפני כמה שבועות ,אינו מעיד בעליל כי המלחמה בין 2 הצדדים היא בלתי נמנעת אלא נועדו להציג את התסריטים עצמם כפי שהן מוערכות בגופי המודיעין בישראל  וההערכות הן שהחיזבאללה אינו מעוניין במלחמה בשלב זה כי הוא עדיין מעורב בלחימה בסוריה לצד משטר אסד.

ثلاثة سيناريوهات لحرب مستبعدة بين حزب الله وإسرائيل

ההערכות כפי שהוצגו בקבינט הביטחוני כללו 3 ,כמו כל דבר בצה"ל , תסריטי מלחמה:

*- התסריט הקצר – תסריט שבו תפרוץ מלחמה בין הצדדים לתקופה שלא תעלה על 10 ימים.

*- התסריט הבינוני – בו מדובר על לחימה לתקופה שלא תעלה על 3 שבועות.

*- התסריט הארוך – מלחמה שתימשך יותר מ-30 יום ותכלול אפשרות של פריצת מלחמה כוללת בכמה חזיתות.

גורמי הצבא שהציגו את התסריטים בפני הקבינט הביטחוני פרטו גם את אומדניהם לגבי מספר הרקטות והטילים שהחיזבאללה ישגר לעבר ישראל מדי יום,קצב הירידה בירי טילים אלו לאחר מספר ימי לחימה,מספר הטילים שיפלו באזורים מיושבים ובאזורים לא מיושבים ומספר הנפגעים המשוער.

למרות התרחישים הכלליים שהוצגו נלקחת בחשבון האפשרות שצה"ל יצטרך לפנות מאות אלפי תושבים מצפון הארץ  כמו כן נלקחת בחשבון האפשרות של פגיעה בשדות הגז הישראלים בצפון וניתוק חשמל כללי ברחבי המדינה במהלך הלחימה.

אמנם פוטנציאל ההתלקחות עדין נמוך ומוגבל אך החשש הוא שכל אירוע קטן יכול להוביל להסלמה גדולה בניגוד לרצון הצדדים.

ההערכות לגבי המלחמה עם החיזבאללה לא הוגבלו רק לחזית הלבנונית ולעימות מוגבל  איתם אלא תוארו גם הסכנות שהחזית הסורית תבער עקב שיקולים מוטעים ותגרום לסוריה להצטרף למלחמה לצד החיזבאללה.

בעבר הצהיר נאסראללה כי במלחמה הבאה נגד ישראל יצטרפו ללחימה לצד אנשיו גם עשרות אלפי לוחמים מרחבי העולם השיעי וברור כי המדובר באותם לוחמים השוהים כרגע בסוריה ושנסוגו לאזורים המרוחקים יותר מ-85 ק"מ מגבול הגולן הישראלי אך עם פרוץ מלחמה נגד החיזבאללה ,או היגררות סוריה ללחימה, יצטרפו אלה גם ללחימה נגד ישראל.

ישראל צריכה לקחת כבר עכשיו בחשבון שהכוחות השיעים בסוריה ,הם פקטור כוח במשוואת הכוחות בגזרה הצפונית, המקבילה לזרוע המהלומה הרקטי של החיזבאללה ויש לטפל בו בכל מכה מקדימה שתונחת על מערכי החיזבאללה בלבנון.

הכוחות השיעים ,ולא משנה מה מיקומם,חייבים להיות מנוטרלים כבר בתחילת הלחימה אפילו אם זה יגרור את סוריה למלחמה נגד  ישראל.

כל היסוס להפעיל את נחת זרועה של ישראל בתחילת כל עימות שכזה יביא למחיר דמים כבד ובלתי נסלח מצד תושבי המדינה והם יפרעו מידית ביום הבוחר הקרוב ביותר.

מהפך 77' חייב לעמוד נר לרגלי הפוליטיקאים הנרפים המוכנים לשלם בדם אזרחי ישראל רק שכיסאם לא ירעד.

 

כתיבת תגובה