אירן מאיימת לחסום גם את הים האדום אם ארה"ב תמנע את ייצוא הנפט שלה

לאחר שלפני שבוע איים נשיא אירן לחסום את מצרי הורמוז במפרץ הפרסי אם לא הסנקציות האמריקאיות ימנעו מאירן למכור את הנפט שלה, הצהרה שקבלה את תמיכת המנהיג העליון של אירן-חמינאי , החלו היום משמרות המהפכה האירנים בקמפיין נרחב ברשתות החברתיות תחת הסיסמה: " אנחנו סוגרים את כל המצרים"  אם הנשיא טרמפ יחריף את הסנקציות כנגד ייצוא הנפט האירני.

לכולם ברור כי האירנים מתכוונים למעשה לנסות ולחסום את השייט במצרי באב אלמנדב שבכניסה לים האדום מהאוקיינוס ההודי. מצרים אלו מהווים נגבך קריטי בהובלת הנפט מהמדינות המפיקות המשתמשות גם המצרי הורמוז כדי להעביר את הנפט לאירופה דרך תעלת סואץ .

ההערכה כי האירנים ישאפו לחסום גם את מצרי באב אלמנדב המקרה של עימות צבאי עם ארה"ב ידועה כבר הרבה מאוד זמן ועצם בניית בסיסי טילי חוף -ים   ידי האירנים והחות'ים לאורך חופי הים האדום במערב תימן והשתלטות אירנית על מספר איים בפתחת מצרי באב אלמנדב הביאה את כולם להבנה טובה יותר באשר לכוונותיה האמיתיות של אירן לעתיד לבוא שכבר נמצא ממש כאן .

אתמול כבר איים מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האירנים באופן ישיר על האמריקאים כשאמר ש-" The Red Sea no longer safe for Americans= הים האדום שוב אינו בטוח לשיט עבור האמריקאים".

ישראל צריכה להבין מאיום בוטה זה  כי גם היא נמצאת תחת איום ישיר זה וכי השייט לכל אורך הים האדום במקביל לחופי תימן הופך להיות אזור שייט מסוכן ומוכה טילים . לא פחות.

בימים האחרונים נפגעה מכלית סעודית מטיל שנורה לעברה מחופי תימן, מעין רמז אירני ברור לארה"ב כי אם היא לא תוכל לייצא נפט גם סעודיה לא תוכל לעשות זאת .

מצגת: מצרי הורמוז ומצרי באב אלמנדב המאויימים על ידי אירן:

 

כתיבת תגובה