סורי מואשם בבית דין לבנוני בסיוע למוסד על ידי ציון מטרות למטוסי ישראל בדאחייה

חקירה ראשונית של אחד הסורים, שנעצר באזור חאנדק אל-ג’מיק, העלתה כי הוא סיפק למפעיליו מהמוסד הישראלי אתרים שההותקפו לאחרונה בפרברים הדרומיים של ביירות. 

נציב הממשלה בבית הדין הצבאי, השופט פאדי עקיקי, האשים את הסורי הנ”ל בעבירה של התערבות בסיוע בהריגתם של לבנונים על ידי האויב הישראלי וסיפק לו מידע על מקומות שהותקפו בתמורה לכסף.

אקיקי האשים גם סורי אחר, שנעצר בזגרטה, בסיוע לאויב באמצעות יצירת חשבונות מזויפים באתרי מדיה חברתית, בהם נהג להסית.

מנגד, בית המשפט בראשות תא”ל חליל ג’אבר שפט פלסטיני הנאשם בניסיון לתקשר עם משרד הביטחון הישראלי על מנת למסור לו מידע על מנהיגי חמאס, ובתום הישיבה הכריז עליו חף מפשע בשל חוסר ראיות.

בחקירתו הכחיש הפלסטיני מוסטפא חוסיין אלחאג’ חליל את המיוחס לו, והסביר כי נעצר על ידי שירות הביטחון הכללי הלבנוני בנמל התעופה הבינלאומי רפיק חרירי בעת שחזר ממצרים לשם נסע לקנות תרופות וכי הוא פגש אדם “מארצו” שנקרא ג’יהאד במהלך טיול תיירותי. 

הנאשם נשאל על מי שנקרא לואי, והוא אמר שהוא פעיל ב”טיק טוק” ועוקב אחריו בגלל שהוא מדבר על סבלם של הפלסטינים בעזה. הפעיל הזה נעדר מהשידור החי במשך יומיים, אז הוא פנה אליו כדי לבדוק מה מצבו.

כשנשאל על ביצוע שיחה חשודה למספר טלפון הקורא למידע על מנהיגי חמאס, הכחיש הנאשם כי השיחה הזו התקיימה ואמר: “לא ניסיתי ולא התקשרתי”. תוך כדי התעמת איתו על הודאתו הראשונית שהוא כבר התקשר אך איש לא ענה, הוא ציין: “זה בחקירה וסירבתי לחתום על זה אבל נאלצתי לחתום הוא הסביר שהופתע בחקירה לאחר שהוא הואשם כי פנה למשרד הביטחון הישראלי.

מַעֲרֶכֶת מִשׁפָּטִית

קרדיט: אלג’נובייה