דיווח: לישראל יש כטב”מים ארוכי טווח לאיסוף מודיעין המסוגלים לכסות את כל אזור המזרח התיכון

מסמכים מודיעיניים שהודלפו חשפו כי לישראל יש כטב”מ סודי ביותר וארוך טווח המסוגל לבצע פעולות חשאיות ברחבי המזרח התיכון.

המסמכים, שהופיעו בטלגרם ב-15 וב-16 באוקטובר, מתארים את ההכנות הישראליות לתקיפות צבאיות אפשריות נגד איראן ומצביעים על קיומה של תוכנית כטב”מים סודית שלא נחשפה לציבור עד כה.

על פי המסמכים שהודלפו, חיל האוויר הישראלי ביצע פעולות חשאיות לאיסוף מודיעין בין ה-15 ל-16 באוקטובר, תוך שימוש בכלי טיס בלתי מאוישים מתקדמים אלה למעקבים חשאיים לטווח ארוך. מידע זה אושר על ידי סוכנות הביון הלאומית הגיאוגרפית האמריקנית , אשר הבחינה באנשי צוות עם ציוד מכינים מל”טים בבסיס רמון בדרום ישראל.

“חיל האוויר הישראלי המשיך בפעולות של איסוף מודיעין באמצעות כטב”מים חשאיות בין ה-15 ל-16 באוקטובר”, מציינים במסמכים, ומוסיפים כי ניתוח תמונות מראה כי המל”טים של ישראל מסוגלים לבצע משימות מודיעין, מעקב וסיור רציפות מעל איראן ויעדים אזוריים רחבים יותר.

מידע חדש זה שופך אור על יכולות המודיעין הישראלי, ומספק תובנה לגבי היבט סודי ביותר של המנגנון הצבאי שלו. מל”טים ארוכי טווח מאפשרים לישראל לשמור על נוכחות סמויה מעל אזורים רגישים, במיוחד באיראן, שם המתיחות נותרה גבוהה סביב תוכנית הגרעין של טהראן והתמיכה בקבוצות מיליטנטיות באזור.

מקור המכיר את המסמכים שהודלפו אישר את אמיתותם. 

בנוסף לטיסות איסוף המודיעין מעל איראן, המסמכים מדגישים גם את יכולות איסוף המודיעין הרחבות של ישראל ברחבי המזרח התיכון. תוכנית המל”טים הלא מוכרזת של ישראל מספקת יתרון משמעותי בניטור יריביה, שכן המל”טים מספקים מודיעין בזמן אמת על התפתחויות צבאיות ברחבי האזור.

קרדיט: דםנס ערביכ     קרדיט לתמונות : רשתות חברתיות