הדלפה אמריקאית: לישראל יש כטב”מים חמקניים שיתקפו באיראן עם טילי שיוט ארוכי טווח

בימים האחרונים מסתובבים באינטרנט מסמכים אמריקאים סודיים ביותר המתארים בפרוטרוט את ההכנות הישראליות לתקיפה באיראן.

במסמך מפורטים כלי הטייס והחימוש שיעשה בהם שימוש בתקיפה.

ישראל התלוננה בפני ארה”ב על הדלפה זאת , מה שהביא את כולם לחשוב שמדובר במידע אמיתי ונכון.

גם התגובה המאמריקאית , בה הודו כי אכן היתה הדלפה בצד שלהם והם הבטיחו שהם יעש חקירה במטרה לגלות את המדליפים.  (אשרי המאמין!), עודד את כולם לחשוב שהפעם מדובר בהדלפה אמיתית.

חשיפת מסמכים אלו הביאה לפרץ גדול של חשיפת מידע מבצעי רגיש , ששוב ברור מה מקור ההדלפה ובעיקר מה עומד מאחוריה.

כמו למשל הדיווח הבא: 

” לישראל יש כטב”מים תוקפים חמקניים והם חונים בשדה התעופה רימון בנגב.”
בהמשך למה שנאמר בהדלפה “בימים האחרונים לוייני ריגול הבחינו בהכנות על הקרקע של כטב”מים חמקניים וחימושם עם טילי שיוט ארוכי טווח בשדה התעופה רמון שבנגב”.
החשיפה הוסיפה כי הכטב”מים מוכשרים לקראת מהלומה נרחבה על מטרות אסטרטגיות באיראן.

החשיפה העלתה גם תמונת לויין של אותה קבוצת האנגרים בשדה התעופה הבצאי הישראלי ברמון שם מרוכזים המל”טים החמקניים שחומשו בטילי שיוט לקראת התקיפה באיראן:

שטח RA-01 (כפי מכנים זאת האמריקאים):

קרדיט לתצ”א: לויין ריגול אמריקאי

“The Israeli Air Force (IAF) continued covert UAV operations from 15 through 16 October. According to imagery analysis, Israel’s covert UAVs enable long-range, stealth surveillance over Iran and the broader region. On 16 October, the National Geospatial-Intelligence Agency (NGA) observed personnel and ground equipment actively preparing UAVs in the RA-01 operations area from Ramon Airbase”

— This strongly suggests that Israel possesses a highly secretive long-range unmanned ISR (Intelligence, Surveillance, Reconnaissance) platform that has not been publicly disclosed.

— Moreover, these UAVs are routinely conducting surveillance flights over Iran and across the Middle East, giving Israel a significant and discreet intelligence-gathering capability.

Satellite imagery: Likely hangar of RA-01 stealth UAV platform based in Ramon AB

 

הפרשן הצבאי של אתר נציב נט – גיא א. העיר בזאת הלשון: “זה ממש לא לווין דרג ג׳ , שצילם את תצלום ה אוויר שלעיל ,זה לווין אמריקאי עם רזולוציה מטורפת ויכולות נוספות. הפשע של הממשל הוא תקיעת סכין ופריצת גבולות במטרה להפריע לממשלת ישראל והעומד בראשה שלא מתאימים להם.
אין לרוסים ובטח לא לטירונים יכולות שמתקרבות לזה מה גם שלרוב האמריקאים מלבינים סיגינט באמצעות ויזינט.

ואני שואל את הקורא הממוצע , לאור הדברים שנאמרו , איזה פסוק הוא היה מאמץ כמתאר הכי טוב את המצב ? “מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו” או שמא “אם יש כאלו בני ברית מי צריך אוייבים”?