“אתה חונן לאדם דעת ומלמד לאנוש בינה”, אבל בשביל זה צריך חשמל והרבה!

מהפכת הבינה המלאכותית הביאה לזינוק בביקוש לאנרגיה מצד ענקיות הטכנולוגיה, שמנסות לעמוד בדרישות ההולכות וגוברות של מרכזי הנתונים. ככל שהשימוש בבינה מלאכותית מתרחב, חברות הטק מחפשות פתרונות אנרגיה יציבים וירוקים יותר שיאפשרו להן לתמוך בצמיחה ולהפחית פליטות מזהמים.

השבוע, אלפאבית (GOOG) ואמזון (AMZN) הודיעה על כניסה לתחום האנרגיה הגרעינית, כאשר החברות מחפשות מקורות אנרגיה ירוקים ויציבים.

אלפאבית, חברת האם של גוגל, הודיעה שתרכוש חשמל ממפתחת הכורים המודולריים הקטנים Kairos Power, כדרך נוספת למלא את דרישות האנרגיה הגוברות ממרכזי הנתונים. “אנו מאמינים שלאנרגיה גרעינית יש תפקיד קריטי בתמיכה בצמיחה הנקייה שלנו ובסיוע בהתקדמות של בינה מלאכותית” אמרו בגוגל עת ההודעה. גוגל ציינה כי הכור הראשון צפוי להתחיל לפעול בשנת 2030 ועוד כורים צפויים להתחיל לפעול במהלך השנים הבאות.

אמזון, באמצעות AWS תשקיע יותר מחצי מיליארד דולר באנרגיה גרעינית עם שלושה פרויקטים ברחבי ארה”ב, כחלק מהדרך של החברה להגדיל את יכולות הבינה המלאכותית הדורשות אנרגיה ולשמור על רמת פליטת המזהמים שלה נמוכה. את ההסכם חתמה אמזון עם ענקית האנרגיה דומיניון (D) שעלתה כ-5% לאחר ההודעה. “אנחנו רואים את הצורך בחשמל בשנים הקרובות, ולא יהיו מספיק פרויקטים של רוח ושמש כדי לענות על הצרכים, ולכן גרעין הוא הזדמנות מצוינת” ציין מנכ”ל AWS.

ההשפעה החיובית הורגשה במרבית חברות האנרגיה הגרעינית, כאשר הספקולנטים מהמרים מי החברה הבאה שעשויה להנות מהטרנד. במקביל, סקטור האנרגיה הסולארית ממשיך לסבול עם שפל חדש בתעודת הסל על הסקטור (TAN), כאשר המשקיעים חוששים כי המעבר לאנרגיה גרעינית עשוי להיות על חשבון פרויקטים סולאריים.

קרדיט: ערוץ הטלגרם   תשואת יתר – וול סטריט    קרדיט לתמונה: AI