בעקבות הפגיעה בבסיס גולני והתגובה הישראלית הצפויה שגרירות ארה”ב בביירות בהודעה בהולה: לעזוב עכשיו!

היום, יום שני, המליצה שגרירות ארה”ב בבירת לבנון, ביירות, לאזרחים אמריקאים בלבנון לעזוב את המדינה “עכשיו”.

מהשגרירות נמסר: “הטיסות הנוספות מביירות לא יימשכו ללא הגבלת זמן”.

“אנו מעודדים מאוד אזרחים אמריקאים בלבנון לעזוב כעת”, אמר משרד החוץ האמריקאי לעניינים קונסולריים בהצהרה בנושא.

השגרירות קראה לאמריקאים בלבנון לבדוק אפשרויות טיסה מנמל התעופה הבינלאומי רפיק חרירי בביירות, וציינה כי מאז ה-27 בספטמבר, ממשלת ארה”ב הוסיפה אלפי מושבים עם יכולת נוספת לקלוט אזרחים אמריקאים ובני משפחתם, אך רבים מהם לא נענו לאתגר.

“אנא הבינו שהטיסות הנוספות הללו לא יימשכו ללא הגבלת זמן”, נמשכה ההצהרה. 

מאז יולי האחרון, מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה אזהרה ברמה ארבע מפני נסיעה ללבנון, ואמרה: “אל תיסעו ללבנון בגלל מעשי פשע, טרור, תסיסה אזרחית, חטיפה, מוקשים שלא התפוצצו והסיכון לסכסוך מזוין”.

בהצהרה ביום חמישי שעבר אמרה השגרירות: “אנו קוראים לכל האזרחים האמריקאים לנצל את אפשרויות העזיבה הזמינות כעת, מכיוון שהמצב עלול להידרדר עוד יותר ללא הודעה מוקדמת”.

מוקדם יותר, יום שני, סוכנות הידיעות הצרפתית הודיעה כי ישראל הודיעה לוושינגטון כי תגיב בחזקה על התקיפה של חיזבאללה על בסיס אימונים חטיבתי של גולני ביום ראשון. (קרדיט: אלחורה)

“אזרחי ארה”ב בלבנון נקראים בזאת לעזוב כעת דרך שדה תעופה מסחרי כל עוד הוא נשאר פתוח ויש זמינות של מובילים מסחריים. אנא בדוק את אפשרויות הטיסה דרך נמל התעופה הבינלאומי ביירות-רפיק חרירי. מאז ה-27 בספטמבר, ממשלת ארה”ב הוסיפה גם אלפי מושבים נוספים כדי לאפשר את יציאת אזרחי ארה”ב ובני משפחתם. חלק גדול מהמאמץ הזה לא נוצל. אנא הבינו כי טיסות נוספות אלו לא יימשכו ללא הגבלת זמן. אם עדיין לא עשית זאת, אנא מלא טופס  זה ( mytravel.state.gov/s/crisis-intake ) אם אתה אזרח אמריקאי בלבנון וברצונך לקבל מידע על סיוע ביציאה, קבלת הלוואה או הגשת בקשה לדרכון חירום. שגרירות ארה”ב תיצור איתך קשר ישירות ותוכל לעזור לכוון אותך לטיסות עם מושבים פנויים ליציאה מלבנון למדינה שלישית בטוחה, וכן לספק לאזרחי ארה”ב הזכאים הלוואות חירום ולעבד בקשות לדרכון חירום.