רויטרס: חיזבאללה הקים מועצה עליונה חדשה לניהול מלחמת התשה נגד ישראל. חיזבאללה מכחיש

חיזבאללה הלבנוני הכחיש את מה שדיווחה סוכנות רויטרס על הקמת הנהגה חדשה לניהול המלחמה הקרקעית נגד ישראל, לאחר סדרה של תקיפות ישראליות שחיסלו את ראש הפירמידה בארגון, הבכירים שלה והשורה הראשונה של הפיקוד הצבאי במהלך בשלושת השבועות האחרונים.

” התקשורת הצבאית” של חיזבאללה אמרה ביום שישי, 11 באוקטובר, “רויטרס מדווחת על מה שהיא כינתה את פיקוד המלחמה הקרקעי החדש בחיזבאללה ופרטים הקשורים לאופי המלחמה הזו, תוכניותיה וכלי הנשק שלה, והם בדיה טהורה”. 

הוא הוסיף, בציטוט משרד יחסי התקשורת של חיזבאללה, כי “המידע שמייחסים רויטרס למפקד שטח בחיזבאללה הוא שקרי לחלוטין”, והדגיש כי אין מקורות בחיזבאללה.

 

סוכנות הידיעות רויטרס מסרה היום בדיווח, בציטוט שני מקורות שהיא תיארה כמכירים את פעולות חיזבאללה, כי האחרון הקים פיקוד צבאי חדש המנהל שיגור טילים ופעולות קרקע, כהכנה למלחמת התשה ממושכת בדרום לבנון .

הסוכנות הוסיפה כי חיזבאללה עדיין מחזיק במלאי גדול של כלי נשק, כולל הטילים המדויקים החזקים ביותר שלו, בהם טרם השתמש, למרות גלי התקיפות האוויריות שלדברי ישראל צימצמו קשות את ארסנל הארגון.

רויטרס, שציטטה מפקד שדה של חיזבאללה, ציינה כי הנהגת הארגון הייתה בסערה בימים הראשונים לאחר ההתנקשות בחסן נסראללה, עד שחמושים שיעים הקימו “חדר מבצעים” חדש 72 שעות לאחר מכן.

מפקד השדה אמר כי לוחמי חיזבאללה נהנים מגמישות בביצוע פקודות “לפי דרישות החזית”, ותיאר את ההנהגה החדשה כ”מעגל צר” בקשר ישיר עם השטח, ופועל תחת מעטה סודיות כבד.

חיזבאללה לא הודיע ​​רשמית על מינוי יורש לחסן נסראללה, בעוד שהיו השערות כי האשם סאפי א-דין היה אמור להיות המזכ”ל החדש של המפלגה, לפני הדיווחים על חיסולו בתקיפה ישראלית על הפרבר הדרומי של ביירות.

رويترز: "حزب الله" يشكل قيادة جديدة.. والحزب ينفي ويرد: ليست لدينا مصادر  تسرب المعلومات للإعلام

קרדיט: עינאב בלדי    קרדיט לתמונות: אלערביה