צבא ירדן מגביר את מוכנתו הקרבית ומבצע את התרגיל הטקטי “זינוק אריה”

ביום חמישי, 10 באוקטובר, עקב יו”ר המטות המשולבים, האלוף יוסף אלח’ניטי, אחרי מהלך התרגיל הטקטי “זינוק האריה” -“وثبة الأسد”, שבוצע על ידי החטיבה הממוכנת מספר 1 של המשמר המלכותי, אחת מיחידות פיקוד מרכז של צבא ירדן, באחת משדות האימונים.

האלוף אל-חניטי האזין לשני תדרוכים צבאיים שהציגו מפקד פיקוד מרכז ומנהל המבצעים הצבאיים, על ביצוע המבצעים, האימונים והלוגיסטיקה לתרגיל, בנוסף לתרחישים שנועדו להיות קרובים למציאות לנוכח האיומים הנוכחיים.

התרגיל כלל יישום סימולציות של תרחישי שטח שונים, לרבות קרב הגנתי, תוך שימוש בטכנולוגיה חדישה כמו מל”טים, זרימת מידע ומתקפות סייבר, בהשתתפות כל סוגי הכוחות המזוינים.

הפעילויות כללו ירי תותחים בעלי קוטר בינוני, שימוש בנשק נגד שריון, בנוסף לפעולות הרס הנדסי, וירי טנקים וחי”ר ממוכן, בחיפוי מטוסי חיל האוויר המלכותי.

פיקוד כללי | האלוף אל-הונאיטי עוקב אחר מהלך התרגיל הטקטי

 

התרגיל נועד לבחון את מוכנותן של היחידות המשתתפות ואת יכולתן לתכנן, ליישם ולקבל החלטות בתנאים של מבצעים קונבנציונליים ובלתי שגרתיים. הוא גם התמקד במעקב אחר ההתפתחויות המודרניות בשדה הקרב.

בסיום התרגיל נפגש האלוף אל-ח’ניטי עם המשתתפים והעביר להם את ברכותיהם וגאוותם של הוד מלכותו המלך עבדאללה השני, המפקד העליון של הכוחות המזוינים, ויורש העצר שלו חוסיין. הוא שיבח את רמת הירי הגבוהה, את הדיוק בפגיעה במטרות ואת המורל הגבוה של הכוחות.

בהקשר אחר, האלוף אל-חניטי בדק את מרכז הפיקוד והשליטה מספר 2 של פיקוד חיל האוויר המלכותי, והתקבל על ידי מפקדו. האזין לתדרוך על משימות המרכז, המהווה מוקד חשוב לתיאום פעולות אוויריות בתוך הממלכה, שכן הוא מצויד בטכנולוגיות מתקדמות המבטיחות תגובה מהירה לכל מצב חירום.

האלוף אל-חונייתי הדגיש את חשיבות המרכז בתמיכה בפעולות אוויריות וקרקעיות על ידי מתן מידע מדויק המסייע בקבלת החלטות מתאימות להתמודדות עם איומים.

הוא סיים את ביקורו בפגישה עם אנשי המרכז, שם העביר להם את ברכתו של הוד מלכותו המלך ושיבח את יעילותם הגבוהה, תוך הדגשת החשיבות של מודרניזציה של המרכז כדי שיוכל לבצע את משימותיו ביעילות גבוהה ולהבטיח את הביטחון והיציבות של הממלכה.

הערה ברקע הכתבה: יש לציין כי צבא ירדן מגביר באחרונה מאוד את מוכנתו הקרבית כנראה מתוך חשש שירדן תהפוך לשדה קרב במקרה של מלחמה בין איראן וישראל.

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונה: צבא ירדן