רוסיה מאשימה: נאט”ו ואוקראינה מכשירים לוחמים בסוריה לתקוף את כוחותינו

  • רוסיה מאשימה את נאט”ו ואוקראינה בגיוס והכשרת לוחמים בסוריה לתקוף את כוחותיה.
  • מנהל המודיעין הרוסי, סרגיי נרישקין, טוען כי אוקראינה מספקת ללוחמים באידליב מל”טים תוקפים.
  • נרישקין מאשים את שירותי הביון של נאט”ו בהבאת לוחמים מהמזרח התיכון לאוקראינה.

רוסיה האשימה את מדינות נאט”ו ואוקראינה בגיוס, אימון וחימוש לוחמים בסוריה כדי לתקוף את כוחותיה שם, ולהעבירם לשטח אוקראינה כדי להשתתף בקרבות נגד הצבא הרוסי.

מנהל שירות ביון החוץ הרוסי, סרגיי נרישקין, טען כי אוקראינה “מספקת ללוחמים באידליב מל”טים תוקפים, ומארגנת עבורם קורסים לשימוש בהם במטרה לצאת לתקיפות נגד כוחות רוסים על אדמת סוריה”.

הוא הוסיף כי המודיעין האוקראיני מתקשר עם מנהיגי הייאת תחריר א-שאם, המפלגה האסלאמית טורקסטאן, הכוחות הסוריים הדמוקרטיים – SDF, אג’נאד אל-קווקז וצבא השחרור של אינגושטיה, כפי שהוא טען.

נרישקין האשים גם את שירותי הביון של מדינות נאט”ו בהובלת חמושים מהמזרח התיכון לאוקראינה כדי להילחם נגד רוסיה. הוא גם טען שבסיס הקואליציה הבינלאומי באל-תנף מאמן 500 לוחמים זרים לתקוף את רוסיה בסוריה ובאוקראינה.

كل الأخبار | تلفزيون سوريا

האשמות רוסיות חוזרות ונישנות על פעילות אוקראינה בסוריה

זו לא הייתה הפעם הראשונה שרוסיה האשימה את אוקראינה בפעילות בשטח סוריה, שכן בעבר האשימה אותה שוב ושוב בתיאום עם פלגים צבאיים בסוריה לפתיחת התקפות נגדה, דבר שהוכחש על ידי הצדדים הנוגעים בדבר.

ביום שישי האחרון טען שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, במאמר שפורסם באתר משרד החוץ הרוסי, כי אוקראינה, בתיאום עם ארצות הברית, מכשירה את חברי מיליציית היית תחריר א-שאם להשתמש בטכנולוגיות חדשות לייצור מל”טים כדי שיוכלו לתקוף את הכוחות הרוסים בסוריה.

לדבריו, “הקואליציה המערבית ממשיכה לפגוע בריבונות שטח סוריה, מה שמעודד את המשטר בקייב לבצע פעולות טרור דומות באזורי רוסיה, בהם אזרחים ותשתיות אזרחיות החשופים להתקפות, בתמיכה ישירה מהמערב”.

בספטמבר האחרון טענה התקשורת הרוסית כי כ-250 מומחים צבאיים אוקראינים  נוכחים באידליב שבצפון סוריה, ופועלים להכשרת הייאת תחריר א-שאם בייצור מל”טים.

סוכנות “נובוסטי” הרוסית דיווחה, בציטוט מקור סורי שהיא תיארה כיודע דבר, כי מומחים אלו מאמנים לוחמים של “המפלגה האסלאמית של טורקיסטן” בהנהגת “היאת תחריר א-שאם”, וכי האימונים הללו מתמקדים בשיפור טכניקות לשימוש בכטב”מים, כולל שיפור מהירויות, טיסה, צילום ותקיפה.

ראוי לציין כי שירות הביון החוץ הרוסי האשים לאחרונה את שרותי המודיעין המערביים והאוקראינים בתכנון מתקפה כימית בצפון מערב סוריה, במטרה לייחס אותה למשטר הסורי.

الحزب الإسلامي التركستاني | تلفزيون سوريا

קרדיט: רשת סוריה טי וי      קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות