אזרביג’ן מאיימת לשרוף את איראן אם תתקוף אותה בתגובה לתקיפת ישראל

לאחר מתקפת הטילים הבליסטיים של איראן, שבמהלכה שוגרו לעבר ישראל כ-200 טילים , החלו ברחבי העולם לנחש כיצד תגיב ישראל ? ואיזה מטרות היא תשמיד בתגובה להתקפה זאת ? 

ברחבי העולם החלו להתפרסם כתבות אין ספור בהן “ממליצים” לישראל היכן בדיוק לתקוף על מנת לגרום לאיראן מקסימום נזק.

בתגובה הודיעה איראן כי במידה וישראל תתקוף אותה היא תגיב במתקפת נגד על שכנותיה בהן סעודיה , מדינות המפרץ , אזרביג’אן וכי היא תשמיד להם את תעשיית הנפט , מבחינת “אם לי לא יהיה – גם לכם לא יהיה”.

נשיא ארביג’אן הגיב כמעט מיידית באיום נגדי ושלח מסר נחרץ.

 

ומה היה המסר הנחרץ של נשיא אזרבייג’אן לאיראן?
על רקע האפשרות שישראל תתקוף באיראן, המתח בין איראן לבין שכנתה אזרבייג’אן גואה. ברשתות ישנם התבטאויות של גורמים איראנים הטוענים כי אזרבייג’אן משתפת פעולה עם ישראל ולכן במקרה שישראל תתקוף בשטח איראן, על טהראן לתקוף גם באזרבייג’אן.

בהקשר זה ברשת מופצת כביכול תגובתו של נשיא אזרבייג’אן אילהאם אילייב לאיומים האיראניים. “נמטיר אש על איראן ונשרוף אותם ואת עוזריהם, לא נסבול שום איום על אדמתנו”, כך מצוטט כביכול הנשיא האזרי. הציטוט הזה מובא גם במקורות איראנים, אך אין בידי אפשרות לאמת מתי אמר זאת, אם אמר.

בכל מקרה, למרות שכלפי חוץ שתי המדינות מנסות להציג יחסים תקינים, היחסים ביניהן בהתדרדרות בשורה של תחומים. כך למשל הסחר בין שתי המדינות עומד השנה על 670 מיליון דולר – שפל של שלוש שנים. (קרדיט : ערוץ הטלגרם דורון פסקין – הכסף שמניע את המזרח התיכון)

Iran vs Azerbaijan [Military Power Comparison]

קרדיט: רשתות חברתיות