המיליציות האיראניות במזרח סוריה השלימו בניית מנהרה בגבול עם עיראק

“מנהרה תת קרקעית”

מנהל המצפה הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון, ונהנה ממקורות מידע טובים בתוך סוריה,  ציין כי מקורות יודעי דבר אישרו בפניו שהמיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן והפועלות במזרח סוריה “סיימו את בנייתו של מעבר חדש המשתרע דרך מנהרה תת-קרקעית במדבר אלבוכמאל, הסמוכה לגבול המזרחי, המקשרת בין עיראק וסוריה, כדי להימנע מתקיפות מל”טים העוקבים אחר תנועות הנשק ומשאיות התחמושת המגיעות ממזרח (טהרן). “

המיליציות החלו לחפור את מנהרת המעבר לפני כארבעה חודשים, והיא מחברת בין אזורי גבול של סוריה ועיראק, ודרכה מועבר נשק ותחמושת  ובתוך המנהרה אף נבנו “מחסני נשק ואזורי אחסון סמים”, כך דיווח המצפה הסורי.

هذه أبرز الميليشيات الإيرانية ومناطق تمركزها في محافظة دير الزور شرقي سوريا  - YouTube

קרדיט: אלערביה

 

בניית מנהרת מעבר בגבול בין 2 מדינות השבויות בידי איראן החל למעשה באזורי הגבול בין סוריה ולבנון ואיפשר לכוחות חיזבאללה להכניס מערכות נשק כבדות ונשק לרוב שהגיעו בדרך היבשה מאיראן לצפון לבנון למחסני הנשק האסטרטגים שהכינו לקראת מלחמה כוללת נגד ישראל.

בימים אלו , שישראל מקיימת מצור יבשתי ואווירי על לבנון בניסיול למנוע אספקה מחודשת לחיזבאללה מאיראן , תוקפת ישראל באופן שוטף מעברי גבול רישמיים ולא רישמיים על הגבול עם סוריה.

דובר צה”ל האשים את חיזבאללה בשימוש במעברי הגבול להברחת נשק מסוריה ללבנון.

 

הדובר הסביר כי התקיפות האוויריות הללו נועדו לעצור את כניסת הנשק מסוריה השכנה ללבנון, וכללו ההפצצות על מנהרה תת-קרקעית המשמשת להובלת נשק מעבר לגבול.

בהודעה נאמר כי מטוסי קרב “פגעו במנהרה תת-קרקעית המשתרעת מגבול לבנון לסוריה. המנהרה משתרעת על פני מרחק של 3.5 קילומטרים ומאפשרת הובלה ואחסנה של כמויות גדולות של נשק מתחת לאדמה”.

לדברי הדובר, “פעילויות המנהרות מנוהלות על ידי יחידה 4400, שאחראית על העברת אמצעי לחימה מאיראן וסוכניה לחיזבאללה בלבנון”.

المرصد السوري لـ"المشهد": الميليشيات الإيرانية أنهت إنشاء معبر تحت الأرض  يربط بين العراق وسوريا

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונות: אלמשהד