מתקפה הטילים, מסר איראני ומסר ישראלי

איראן שיגרה לעבר ישראל מטחים של מעל 180 טילים בליסטיים, ודוברי משטר המולות סיפרו לכל מי שרוצה לשמוע שהטילים שוגרו כנקמה על חיסול הנייה, חיסול נסראללה וחיסול עבאס נילפורשאן שנהרג יחד עם נסראללה בבונקר פיקוד של חיזבאללה ברובע הדאחייה בבירות.

הודעות משטר המולות של הרפובליקה האסלאמית של איראן על הנקמות ושאר קשקושים שפורסמו ע”י דוברי המשטר ושופרות התעמולה, לא נועדו לישאל, וגם לא לעולם “הנאור”, הודעות המשטר האיראני נועדו לקהלי יעד שונים בשכונה המזרח תיכונית, מצד אחד לארגוני הפרוקסי של המשטר האיראני, ובעיקר לחיזב-זבאללה, שהעלו תהיות ושדרו אכזבה וכעס על שאיראן לא באה לעזרת ארגוני הטרור המופעלים על ידה, ומצד שני לכל שאר תושבי השכונה המזרח תיכונית.

המסר שמאחורי המלל והקשקשת היה פשוט – איראן עומדת מאחורי ארגוני הטרור אותם היא מפעילה ומטפחת מזה שנים ארוכות ותומכת בהם בשעת צרה, ונוקמת את נקמתם במידה וחוטפים מכה כואבת מישראל. המסר הזה מיועד לארגוני הפרוקסי האיראני: חיזב-זבאללה מלבנון, המיליציות השיעיות הרבות והשונות מעיראק, המיליציות של החות’ים מתימן, מיליצית פאטמיון של מחבלים אפגנים, מיליצית זינביון של מחבלים פקיסטנים, וארגוני מחבלים פלסטינים כמו הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני וחמאס.

תמונה

 

המסר לכל שאר השכונה המזרח תיכונית הוא פשוט אף יותר – אתם רואים? איראן עומדת מאחורי ארגוני הטרור אותם היא מפעילה ומטפחת מזה שנים ארוכות ותומכת בהם בשעת צרה, ונוקמת את נקמתם במידה וחוטפים מכה כואבת מישראל. תפריעו לאיראן? תפגעו בארגוני הפרוקסי האיראנים? הנקמה האיראנית תופנה כלפיכם…

כדי להוסיף קצת תיבול מזרח תיכוני למסר של המשטר האיראני, שופרות התעמולה של המשטר פרסמו סרטונים שצולמו בישראל מהאזעקות, מהיירוטים, מנפילות של טילים ושברי יירוט בוערים, מפגיעות ומשרידי טילים. האיראנים רואים כל תמונה וסרטון שישראלים מעלים לרשתות החברתיות, ומשתמשים בהם לצורכיהם עם או בלי עריכה, בין אם לנסות להראות לתומכי המשטר באיראן ולתומכי המשטר מחוץ לאיראן – הנה, הצלחנו, תראו איזה יופי מה שעשינו לציונים, ובין אם לצורכי תעמולה נגדנו, בניסיון לערער את חוסנה של החברה הישראלית.

וכדי לנסות לשכנע את האיראנים שיש למשטר תומכים בשיגור טילים לעבר ישראל, שופרות התעמולה מפרסמים סרטונים (בודדים) של איראנים שיוצאים לרחובות ערי איראן כגון טהראן, אספהאן, תבריז, כרמאן, אורמיה, או שהרכרד, רק ממה שרואים בסרטונים המשטר הצליח להוציא עשרות בודדות של איראנים “חוגגים צוהלים ושמחים” את ירי הטילים על ישראל, חלקם מניפים דגל איראן, אחרים דגל חיזבאללה, או דגל אש”פ ובאחת “הפגנות השמחה הספונטניות” הונף דגל לבנון.

 

ברשתות החברתיות האיראניות הציניקנים לועגים ושואלים איך זה שכל כך מעט בסיג’ים (אנשי בסיג’, א.א.) יצאו לרחוב “לחגוג” בהוראת המשטר? וצוחקים שאפילו לארגן הפגנת תמיכה בעצמו, המשטר הכושל וחסר היכולת, לא מצליח לעשות כמו שצריך את מה שמנהיגיו הכושלים תכננו.

אז אולי המשטר האיראני “הצליח” לסגור חלק מרשימת הנקמות הממתינות, ואולי המסר שהעביר לארגוני הטרור החוסים תחתיו קיבלו את המסר שהם לא לבד והמשטר האיראני “איתם” (יותר נכון מאחוריהם, דוחף אותם ומדרבן אותם להמשיך להיות בשר תותחים בשליחותו להנחלת האסלאם “הנכון” = השיעה התריסרית במזרח התיכון ובעלם כולו, אבל למה לי להרוס להם את החגיגה) ואולי תושבי השכונה המזרח תיכונית הבינו את האיום האיראני שמופנה כלפיהם מאחורי המסר, אבל אני שואל מה עם ישראל?

לעניות דעתי, אל לה לישראל להסתפק במסר “מערבי” חלוש של תקיפת מטרה בודדת כדי להראות למשטר הרשע שישראל יכולה לתקוף באיראן.

על ישראל לענות למסר האיראני, במסר משלה, מסר חריף, מסר רועם, שיעלה באש את נכסי המשטר באיראן ויהפכם לערמת שברים המעלה תימרות עשן. המסר הישראלי צריך לכלול תקיפת תשתיות הנפט והגז, נמל ימי מרכזי, נמלי תעופה צבאיים, מתקני תעשיית הגרעין, מתקני תעשיית הטילים, ועל הדרך כל מטרה קורנת, ממערכות מכ”מ ועד למשדרי רדיו, טלוויזיה ומתקני תקשורת.

מסר כזה, שיפגע קשות בנכסי המשטר הרקוב והמושחת ששם לו מטרה להשמיד את מדינת ישראל,יובן היטב בשכונה המזרח תיכונית, ויהדהד לדורות. (עיין ערך הרתעה)

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות