איראן לא קבלה מטוסי סוחוי 35 חדישים מרוסיה וכנראה שגם לא תקבל!

בסוף אפריל תחילת מאי, כמה כלי תקשורת איראניים, כולל רשת חדשות הסטודנטים וח’באר אונליין, דיווחו כי העיתון הכוויתי אל-ג’רידה טען כי ” משלוחים של מטוסי Su-35 מצריים יתחילו בקרוב לאיראן וכי זה יקרה “בשבועות הקרובים”.

אך השלטונות האיראניים הכחישו במהירות את הדיווחים הללו ,על מסירה קרובה של מטוסי סוחוי סו-35 רוסיים חדשים. לפי אתר החדשות Fararo, דיווחים שפורסמו על ידי כלי תקשורת איראניים על קבלת מטוסי Su-35 מודרניים בתוך ימים, היו שקריים.

SNN גם חזרה בה מהדיווח שלה בעמוד הטלגרם שלה לאחר שהתייעצה עם משרד ההגנה, שהודיע ​​בשנה שעברה כי איראן רכשה מסוקי תקיפה Mi-28N ו-Yak-130 מרוסיה, בנוסף למטוסי קרב מסוג Su-35.

מוקדם יותר ב-2023 החלו להסתובב שמועות כי עסקת ה-Su-35 עשויה להיעצר. כשנשאל מוחמד רזא קראי אשטיאני, שר ההגנה של איראן, על מצב ההסכם – שדווח תחילה כי יפוג ב-2022 – הוא רמז על שינוי אסטרטגי. דבריו הצביעו על כך שאיראן עשויה לתעדף לייצר מטוס זה באופן מקומי.

היום הופיעו דיווחים חדשים הקשורים בעקיפין לעסקה זו. מקורות אלג’יריים ציינו כי אלג’יריה עומדת לקנות או לחכור מטוסי Su-35 רוסיים. יש השערות שמטוסים אלו הם דווקא 24 מטוסי ה-Su-35 שיועדו במקור למצרים, ואשר הוקצו מאוחר יותר לאיראן.

 

קרדיט: ערביכ דפנס       קרדיט לתמונות: משרד ההגנה הרוסי