ערוצי חדשות אמריקאים: כוחות ישראלים בקנה מידה קטן כבר פועלים בדרום לבנון או עומדים להיכנס”

ארה”ב רואה אפשרות של פלישה קרקעית מוגבלת ללבנון, לאור תנועת כוחותיה של ישראל לעבר גבולה הצפוני, לפי מה שדיווחו הרשתות האמריקאיות CNN ו- ABC News, בציטוט גורמים רשמיים.

רשת CNN דיווחה ביום ראשון כי גורם בכיר בממשל האמריקני ובכיר אמריקאי נוסף אישרו כי ישראל טרם קיבלה, כך נראה, החלטה סופית לגבי יישום חדירה קרקעית זאת, אך הערכתם מתבססת על גיוס כוחות ישראלים, סד”כ בשטח ופינוי שטחים, במה שעשוי להיות הכנה למבצע קרקעי.

חדשות ABC ציטטו גורמים אמריקאים שאמרו כי מבצעים בקנה מידה קטן או “תנועות (מעבר ל…) גבול” ללבנון כדי לתקוף ישירות עמדות חיזבאללה בגבול החלו או עומדות להתחיל.

עוד מסרו מקורות הרשת כי נראה שישראל עדיין לא קיבלה החלטה סופית לגבי פתיחת מבצע קרקעי, אך היא מוכנה לכך.

בתגובה לדיווחים אלו, הסבירה סגנית דובר צה”ל לתקשורת הערבית, אלה וואוויה, כי “הצבא נוכח בצד ההגנתי וההתקפי מאז 8 באוקטובר בחזית הצפונית”, והכחישה כי “ישנם תנועות או סידורים חריגים.”

Israeli Special Forces 2018 • "We follow you" - YouTube

בהצהרה מיוחדת לאתר החדשות האמריקאי  “אל-חורה”, ציינה וואוויה כי הצבא הישראלי “יודיע אם יהיו שינויים או תיקונים כלשהם בתוכניות שלו בחזית הצפונית”.

מקורות בחדשות ABC הוסיפו כי אם תתרחש מבצע קרקעי, ככל הנראה היקפו יהיה מוגבל, והדגישו כי ישראל שואפת באמצעות הפלישה “להחזיר עשרות אלפי עקורים מצפון ישראל” לביתם, שכן היא מאמינה שחיסול מנהיגות חיזבאללה לא יכול לבד להשיג זאת”.

מוקדם יותר בשבת אמר אחד מדובר צה”ל, פיטר לרנר, כי הצבא נערך לפלישה קרקעית אפשרית, אך זו “רק אפשרות אחת שנבחנת”.

ביום רביעי אמר הרמטכ”ל, אלוף הרצי הלוי , כי המדינה נערכת לאפשרות של כניסת כוחות קרקעיים ללבנון.

זמן קצר לפני הידיעה על חיסול מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, אמר גורם ישראלי בכיר כי ישראל מקווה שלא לבצע פלישה קרקעית ללבנון, וציין כי: “ההעדפה שלנו היא לא לבצע פלישה קרקעית”.

Israeli Special Forces | "Born in Israel, Forge on Battlefield" - YouTube

בנוגע להתנקשות בנסראללה, מקורות בחדשות ABC דיווחו כי הממשל האמריקני קיבל הודעה על כך “מספר דקות” לכל היותר לפני ביצוע הפעולה, ביום שישי.

בתגובה לדיווחים לפיהם שר ההגנה לויד אוסטין כעס כאשר שר ההגנה הישראלי יואב גלנט הודיע ​​לו על חיסולו של נסראללה, הסבירו אותם גורמים: “אנחנו לוקחים הרבה סיכונים” באזור, ואנשינו לא קיבלו הודעה בזמן התראה מספיק כדי להתכונן לתגובות עוינות אפשריות בעקבות המבצע שלא מצא חן בעיני בכירים אמריקאים.

אחד הגורמים הרשמיים ציין כי   “האינטרסים האמריקאיים באזור עלולים להיפגע קשות” אם גורמים אמריקאים ינתקו את המגעים שלהם עם הצד הישראלי.

גורמים רשמיים הדגישו כי דיפלומטיה נותרה הפתרון היחיד בר-קיימא בטווח הארוך, גם אם המערכה הצבאית תסלול לה את הדרך.

נשיא ארה”ב ג’ו ביידן קרא ל”הפסקת אש”, בתגובה לשאלת עיתונאי לגבי פלישה קרקעית אפשרית של ישראל ללבנון.

היום, יום ראשון, המשיך הצבא הישראלי לבצע “עשרות” תקיפות חדשות על מטרות חיזבאללה.

UNCOVERED! How an Israeli SF Operator Sets up his Rifle & Helmet - YouTube

דובר הצבא אמר באמצעות ערוץ הטלגרם כי מטוסי חיל האוויר “תקפו עשרות מטרות טרור בלבנון במהלך השעות האחרונות”.

הוא הסביר כי תקיפות אלו מכוונות לאתרי שיגור טילים לעבר ישראל ומחסני נשק.

מאז שבת, הצבא הישראלי תקף “מאות מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון”, הוסיף הדובר.

חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן ובעל ברית של חמאס במלחמה ברצועת עזה, אישר ביום שבת כי המזכ”ל שלו, חסן נסראללה, חוסל בתקיפה ישראלית אלימה בפרבר הדרומי של ביירות, מעוז האירגון.

למרות התקיפות הישראליות המתמשכות באזורים שונים בלבנון, חיזבאללה הודיע ​​בשבת על ירי טילים לעבר צפון ישראל, שרובם יורטו.

בשבת אחר הצהריים נשמעו סירנות במרכז ישראל בעקבות מתקפת טילים מתימן, לפי הצבא, שאישר את יירוטו לאחר מכן ,החות’ים קיבלו אחריות על מתקפת טילים בליסטיים לעבר נמל התעופה בן גוריון.

Top 7 Israeli Special Forces Units

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות