איראן מבקשת מישראל לאפשר להעביר את גופות נאסראללה וקצינים איראנים לקבורה מחוץ ללבנון

איראן מבקשת מצרפת ולבנון לפנות לישראל שיאשרו להם להכניס מטוס ללבנון שיאסוף את גופתו של נסראללה ועוד קצינים ממשמרות המהפכה .

מקורות ממשלת לבנון אישרו כי שלטונות איראן יצרו קשר עם ראש ממשלת לבנון הזמני נג’יב מיקאטי בשבת בבוקר וביקשו ממנו לארגן הלוויה רשמית למנהיג חיזבאללה חסן נסראללה.

לדבריה, הבעיה הקיימת היא במציאת מנהיגים בכירים חיים בחיזבאללה על מנת לתאם את ההלוויה, שכן אושר כי כל ההנהגה הביטחונית, המדינית, הפרלמנטרית והצבאית של המפלגה נהרגו, ונשארו מספר מנהיגים זוטרים בדרום לבנון. עם כמה גנרלים שקשה ליצור איתם קשר מכיוון שהם מסרבים להגיע לביירות מסיבות ביטחוניות. 

שיחזור חיסולו של נאסראללה וקצינים איראנים בכירים:

 

היא ציינה כי איראן מעוניינת להעביר את גופתו של חסן נסראללה וגופות האנשים שאיתו לנג’ף שבעיראק, לקבור אותם שם ולקיים טקס הלוויה רשמי בשל המצב הביטחוני בביירות ובדרום לבנון, וציינה כי נציג הסמכות השיעית העליונה בעיראק, עלי א-סיסטאני, פנה לרשויות השיעיות בלבנון וביקש תיאום לגבי תהליך הקבורה. 

בתוך כך, איראן ביקשה מלבנון לתווך עם צרפת כדי לקבל את אישורה של ישראל למטוסים עיראקים ואיראניים לנחות בשדה התעופה של ביירות כדי להעביר את הגופות לנג’ף, אך הדיונים עדיין נמשכים וישראל צפויה לאשר נחיתת מטוס אחד בלבד למטרה זו לאחר מעקב אחריו.

בנוסף ישנם המון איראניים בכירים  שנהרגו בתקיפות  הישראליות על הפרבר הדרומי של ביירות, וגופות רוב ההרוגים עדיין מתחת להריסות ומבצעים פעולות איטיות לחילוץ אותן הגופות . לאור המחסור במכונות וכלים הנדסיים כבדים והמשך התקיפות  הישראליות על מעוזי חיזבאללה הנותרים בשכונת א-דאחייה, שרוב תושביה ברחו לאזורים הנוצרים והסונים ולסוריה, בעוד שמשפחות בכירי חיזבאללה נשלחו לכרבלא ולסוריה.

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות