הפנטגון חושף: צוללת גרעינית סינית טבעה באוקיינוס השקט ושלטונות סין שותקים!

בהתייחסו לדיווחים על טביעת צוללת סינית, אמר גורם רשמי בפנטגון: “אין זה מפתיע שהצי הסיני מנסה להסתיר את העובדה שצוללת התקיפה החדשה שלו, המונעת על ידי כור גרעיני, שהיא הראשונה מסוגה, שקעה למצולות.”

הוא הוסיף, “בנוסף לשאלות הברורות לגבי תקני הכשרה ואיכות הציוד, התקרית מעלה שאלות עמוקות יותר לגבי האחריות הפנימית של הצבא הסיני והפיקוח שלו על התעשיות הביטחוניות של סין, שסבלו זמן רב משחיתות”.

סין ערכה לאחרונה ניסויי טילים, וסברה כי שיגורה של טיל בליסטי בין-יבשתי באוקיינוס ​​השקט יהיה “לגיטימי ושגרתי”, והדגישה כי לא שינתה את מדיניות הגרעין שלה, לאחר שהניסוי עורר גינוי מצד המעצמות האזוריות. 

דובר משרד ההגנה הסיני, ג’אנג שיאו-גאנג, אמר במסיבת עיתונאים בבייג’ינג, “השיגור של הטיל הבליסטי הבין-יבשתי נועד לבחון את ביצועי הנשק והאימונים שלנו, זהו הסדר לגיטימי ושגרתי לאימונים צבאיים”. 

“מדיניות הגרעין של סין היא מאוד יציבה, עקבית וצפויה. אנו מקפידים על מדיניות גרעינית של לא להיות פרואקטיביים בשימוש בנשק גרעיני ולממש אסטרטגיה גרעינית להגנה עצמית”, הוסיף.

הדובר התעקש כי בייג’ין לא מחפשת “מרוץ חימוש” ו”הבטיחה לא להשתמש או לאיים להשתמש בנשק גרעיני נגד מדינות ללא נשק גרעיני או אזורים ללא נשק”. 

“סין תמשיך לשמור על היכולות הגרעיניות שלה ברמה המינימלית הנדרשת לביטחון לאומי”, הוסיף. 

ביום רביעי ערכה סין ניסוי נדיר של טיל בליסטי בין-יבשתי המצויד ב”ראש נפץ דמה” באוקיינוס ​​השקט, לפי משרד ההגנה, שממעט לדבר בפומבי על סוג זה של ניסויים.

סביר להניח שהניסויים של הצבא הסיני בסוג זה של טילים באוקיינוס ​​השקט לא בוצעו כבר כמה עשורים.

משרד הביטחון לא הבהיר אתמול היכן נחת הטיל או טיבו, ולא ציין אם שוגר מצוללת או מהיבשה.

פולינזיה הצרפתית אמרה כי הטיל נחת ליד האזור הכלכלי הבלעדי שלה. הנציבות העליונה הצרפתית אישרה כי בייג’ין הודיעה לפריז על השיגור.

מצד שני, ממשלת יפן אמרה ביום רביעי שסין לא הודיעה לה מראש, בעוד אוסטרליה אישרה שהיא מבקשת “הסבר” מבייג’ין. ניו זילנד תיארה את השיגור כ”התפתחות לא רצויה ומדאיגה”.

קרדיט: אלערביה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

 

אפשר ובקרוב תתווסף מנת דגים נוספת במסעדות הדגים האקסקלוסיביות ברחבי העולם : “דג מוקרם  ודג מוקרן”