הסיכסוך בין ישראל לחיזבאללה בעיני אנליסט ערבי

לא איראן ולא ישראל רוצות להפוך את ההתנגשויות ביניהן למלחמה כוללת, אבל הן לא יכולות להגיע להסכם מדיני.

ישראל רוצה להקים אזור חיץ עד לגבול ליטני, כדי להבטיח את ביטחון התושבים בצפון המדינה, והשליח האמריקני הוכשטיין מנסה לשווק את הרעיון הזה לפני ההסלמה הגדולה של ישראל.

התמרון הישראלי הנוכחי בלבנון עשוי להתפתח בכמות ובאיכות, לכלול פעולות נחיתה או פלישה קרקעית, אבל שניהם רוצים עסקה לטובתם ולא רוצים להתקדם לתרחיש של מלחמה פתוחה, ועד כה, וושינגטון ופריז לא הצליחו למצוא נוסחה מוצלחת להרגעת המתיחות ולפתיחת משא ומתן עקיף בין לבנון לישראל, ולכן, ההסלמה המתמשכת משפיעה על המאמץ הדיפלומטי של וושינגטון, באמצעות שימוש בלחץ צבאי ישראלי הולך וגובר לוחצים להגיע להסכם גרעין עם איראן. שכן הסכם הגרעין של הדמוקרטים חשוב לפני הבחירות.

לחיזבאללה יהיה קשה לחתום על עסקה משפילה , שכן היא תיראה חלשה וכאילו היא נכנעת ללחץ, אך ייתכן שישראל תמצא לה מוצא מדיני עם עסקה בעזה, שתראה זאת לאוהדיה ולמי שהוקסמו ממנה  ויזכרו אותו כגיבור שעצר את השריפה בעזה.

ההסלמה של נתניהו פוגעת בדמוקרטים ופוגעת בכל עסקה בין הדמוקרטים לאיראן, וגם פוגעת בסיכוי של קמאלה האריס להתמודד על טראמפ, אם לא יושג הסכם, שכן נתניהו לא רוצה את האריס, בניגוד לאיראן, שלא רוצה שום הסלמה בזמן שהדמוקרטים האהובים שלה בשלטון, ונמנעים מהסלמה כדי לרצות אותם.

לא מן הנמנע שנתניהו ימשיך להסלים עד למועד הבחירות האמריקאיות, שכן הדבר יסייע לטראמפ להשיג כוח, ובאותה עת נתניהו וטראמפ יעבדו על הנושא האיראני בצורה יעילה יותר.

תמונה

קרדיט:  עמר ג’לו  – מכון נורס למחקרים     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות