הערכה: ירי הטילים למרכז ישראל הוא ניסיון חיזבאללה לגרור את איראן להצלתו. פרטים!

“התקיפות של ישראל על לבנון הן מהקטלניות ביותר מזה עשרות שנים”  – כך הכתיר הניו יורק טיימס את כותרתו מהיום.

לדברי העיתון בהשוואה לעזה זה בערך 300 תקיפות  יותר ממספר המטרות שישראל פגעה במהלך שלושת הימים הראשונים  של המתקפה שלה בעזה לאחר התקיפה בראשות חמאס ב-7 באוקטובר – מספר שבעצמו נחשב גבוה בצורה יוצאת דופן.

בין 2014 ל-2017, מטוסי קרב מערביים תקפו בממוצע 650 מטרות בחודש על פני שטח הרבה יותר רחב . לעומת ישראל שתקפה 1300 מטרות ביום .

On Cam: Lebanon Minister's Clear Signal To Iran To Attack Israel? Big 'War  Prep' Claim | Hezbollah - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות

 

הדיווחים כמו אלו התרבו מאוד לאחרונה והביאו את נאסראללה להבנה כי הוא , כנראה, לא יוכל לעמוד מול דורסנות מכונת המלחמה הישראלית, המתגלגלת לתוך לבנון מבלי שהוא יוכל לעצור אותה , ואי לכך צריך לחשוב קצת מחוץ לקופסא כדי להציל את כל פרוייקט השתלטות השיעים על לבנון , שהיתה עד היום בסיוע איראני מסיבי , 

הוא הבין כי להסתמך על העולם המוסלמי , הסוני ולא רק השיעי , לא יצלח . אמנם המנהיג האיראני , חמינאי , כבר קלט את אותות המצוקה של חיזבאללה לפני כמה ימים , וניסה לגייס את כל העולם המוסלמי לעזרת האירגון הנלחם על חייו. התגובות הנלעגות שהוא חטף מכיוון העולם המוסלמי הסוני נתנו לכל ההנהגה השיעית להבין שהם לבד במאבק עם ישראל (בסיוע אמריקאי).

נאסראללה הבין שרק איראן תבוא לעזרתו כאשר יכלו כל הקיצין על אירגונו וישראל תתחיל בהרס שיטתי של כל הנוכחות השיעית בלבנון.

וכאשר מכונת המלחמה הישראלית החלה ללחוץ באמת על נוכחותו בלבנון והבין שהטיפול בזה גדול עליו בכמה מספרים החליט לפנות לאיראן שתמלא את מחוייבותה ותתחיל לפעול נגד ישראל על מנת להקל את הלחץ הצבאי הכביר שהמופעל עליו.

אמצעי התקשורת בעולם דיווחו כי אכן התבצעה פניה כזאת מצד נאסראללה לאיראן.

Iranian Forces To Finally Enter Lebanon To Fight Israel? Big Statement By  Pezeshkian On Hezbollah - Times of India Videos

קרדיט: טיימס אוף אינדיה

 

“שני בכירים ישראלים ודיפלומט מערבי אמרו ביום שלישי כי חיזבאללה דחק באיראן לפתוח במתקפה נגד ישראל כאשר הלחימה עם הצבא הישראלי הסלימה בימים האחרונים, אך איראן נמנעה עד כה”, לפי אתר Axios.

שני גורמים ישראלים ציינו כי בכירים איראנים הודיעו לעמיתיהם בחיזבאללה כי “העיתוי אינו מתאים” לפתוח במתקפה נגד ישראל מכיוון שנשיא איראן מסעוד פז’קיאן נמצא כעת בניו יורק כדי להשתתף בעצרת הכללית של האו”ם.

טהרן התחייבה להגיב על חיסולו של הנייה, אך לאחר חודשיים, האיראנים טרם הגיבו.

שני הגורמים אמרו כי בשיחותיהם עם חיזבאללה בימים האחרונים הביעו האיראנים הסתייגות מהצטרפות כעת למאבק נגד ישראל ולא הגיבו בחיוב.

גורם ישראלי בכיר אמר כי הנחיית הקבינט הביטחוני לצה”ל היא להימנע מצעדים שיתנו לאיראן סיבה או תירוץ להצטרף ללחימה.

Israel-Hezbollah War: Iran's UN mission warns Israel of 'obliterating war'  if it attacks Lebanon - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות

 

ההלם שנאסראללה חטף מהתגובה “החלבית” של איראן לבקשת הסיוע שלו נתנה לו להבין שאולי הוא כבר לבדו וכי יש “לשבור את הכלים” על מנת להציל את עצמו ואת עדתו גם אם הדבר ישבור את הכלים עם איראן שלא תמהר להפרד ממנו.

את “שבירת הכלים” הוא החל הבוקר , כדרכו , באופן מדורג.

ירי טילים בליסטיים לכיוון מרכז ישראל היה האיתות הראשון , הן לישראל שהוא מקיים את משחק הקווים האדומים “פגיעה בדאחייה תמורת פגיעה בתל אביב” , והן לאיראן שאם הם לא יתחילו לפעול להקלת הלחץ הצבאי עליו , הוא יתאבד על ישראל , שתוכל להתפנות אחר כך לטפל בפרוייקט הגרעין האיראני ללא הפאעה.

התגובה הישראלית לירי הטילים למרכז ישראל כבר החלה בהגברת ההפצצות של ישראל בכל רחבי לבנון . מה תהיה התגובה האיראנית לצעד זה של חיזבאללה עדיין לא ידוע אבל ישראל פותחת עינייה היטב ועוקבת מקרוב. 

Iran, Hezbollah, and Lebanon: Explained - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות