ממסמכי שלל: רוסיה ידעה על הכוונה לתקוף בקורסק וסובלת מקריסה במורל של כוחותיה

מסמכים שנתפסו על ידי הצבא האוקראיני מאתרים רוסים נטושים באזור קורסק חשפו כי ההנהגה הצבאית הרוסית ידעה מראש על הפלישה האוקראינית המתוכננת אל מעבר לגבול ותכננה להדוף אותה במשך חודשים.

המסמכים, שנבדקו על ידי העיתון הבריטי The Guardian ופרסמו את תוכנם, מלמדים גם על דאגה גוברת בקרב ההנהגה הרוסית מהירידה במורל בקרב חייליה באזור קורסק.

חרדה זו החריפה לאחר שאחד החיילים התאבד בחזית, שכן נמצא כי הוא סובל מ”דיכאון כרוני כתוצאה משירותו בצבא הרוסי”, לדברי אותו גורם.

המסמכים חושפים גם הנחיות למפקדי היחידה להבטיח את החשיפה היומיומית של חיילים רוסים לתקשורת הממלכתית הרוסית, במטרה לשמור על “האיזון הפסיכולוגי” שלהם.

ה”גרדיאן” אמר כי הוא לא הצליח לאמת באופן עצמאי את מקוריות המסמכים, אך ציין כי הם אינם מכילים את מאפייני התכתבות הצבאית הרוסית הרשמית.

העיתון דיווח כי צוות מבצעים מיוחד אוקראיני תפס מסמכים השייכים למשרד הפנים הרוסי, לשירות הביטחון הפדרלי ולצבא מבניינים באזור קורסק, ובהמשך החומר הועבר לתקשורת לסקירה וצילום.

אזהרות תקיפה

העיתון חשף כי בעוד פלישת אוקראינה לקורסק הפתיעה את בעלות בריתה המערביות של קייב ורבים מהאליטה האוקראינית, התברר ממסמכים צבאיים רוסים, לאורך תקופה של חודשים,כי הם כללו אזהרות לגבי אפשרות של פלישה לאזור וניסיון לכבוש את סודה, עיירה עם אוכלוסייה של 5,000 אנשים שנמצאת בשליטה אוקראינית כבר יותר מחודש.

מסמך שראשיתו ב-4 בינואר דיבר על “האפשרות של פריצת גבולות ממשלתיים” על ידי קבוצות חמושות אוקראיניות, והוראה להגביר אימונים כדי להתכונן להדוף כל מתקפה.

באמצע מרץ קיבלו יחידות בגבול פקודה לחזק את קווי ההגנה ו”לארגן תרגילים נוספים של פיקוד יחידה כדי לחזק את ההגנה באזור ” לקראת מתקפה חוצת גבולות אוקראינית.

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות