בתקיפה היום בדמשק חוסל בכיר בחיזבאללה עיראק על ידי כלי טייס לא מזוהה

בכיר בגדודי חיזבאללה עיראק, אחד הפלגים העיראקים הבולטים הנאמנים לטהראן, נהרג ביום שישי בתקיפה “ישראלית” על  מפקדת המיליציה ליד נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, כך אישר גורם בפלג לסוכנות הידיעות הצרפתית.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם לא הצליח לאשר כי התרחשה הפצצה, אך הוא דיבר על הרג של “מפקד” אך בלי לקבוע את זהותו. הוא ציין כי “מכונית של מפקד בכיר בגדודי חיזבאללה עיראק נמצאה עם שחר שרופה ליד מפקדה של המיליציה, כעשרה קילומטרים מנמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

גורם רשמי במיליציה העיראקית אישר לסוכנות הידיעות הצרפתית, שביקש להישאר בעילום שם, כי “תקיפה ישראלית כוונה על אחת המפקדות שלה בדמשק”, והרגה את “אבו חיידר אל-חפאג’י, חבר חשוב בהתנגדות, ” וציין כי “אדם אחר נפצע.”

האתר שהותקף נמצא במרחק של כחמישה קילומטרים מהמקדש השיעי של סיידא זינב בפאתי דמשק, כך לדברי מנהל מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, רמי עבד אל רחמן, שלארגון הלא ממשלתי שלו יש רשת ענפה של מקורות ברחבי סוריה. 

עבדול רחמן אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית, “אדם אחד שנהרג היה מפקד בכיר שזהותו לא זוהתה”, והוסיף, “המכונית הייתה ליד המפקדה בחמש בבוקר”.

 

מאז תחילת הסכסוך בסוריה ב-2011, ישראל פתחה במאות תקיפות אוויריות, המכוונות לעמדות של כוחות המשטר ומטרות של בעלות בריתה איראן וחיזבאללה. ישראל ממעטת לאשר את יישום התקיפות הללו, אך היא הדגישה שוב ושוב כי היא תתעמת עם מה שהיא מתארת ​​כניסיונותיה של איראן לבסס את נוכחותה הצבאית בגבולותיה.

מאז אמצע אוקטובר, פלגים חמושים הקשורים לאיראן פתחו עשרות תקיפות בטילים ומזל”טים נגד כוחות ארה”ב וכוחות הקואליציה למלחמה בדאעש בעיראק ובסוריה.

על רוב ההתקפות הללו לקחו אחריות “ההתנגדות האסלאמית בעיראק”, הכוללת לוחמים בפלגים פרו-איראניים, בעיקר גדודי חיזבאללה עיראק.

וושינגטון מסווגת את קטאיב חיזבאללה כארגון “טרוריסטי” ותקפה בעבר את הפלג בפשיטות בעיראק בשבועות האחרונים.

حزب الله العراق: ليس لدينا التزام بوقف العمليات ضد القوات الأميركية - IRNA  Arabic

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: אירנ”א