האקרים איראנים “הציעו” מידע על המטה של ​​טראמפ לצוות של ביידן

פקידים אמריקאים אומרים שהאקרים איראנים הציעו לצוות הקמפיין של ג’ו ביידן לספק להם חומרים “לא פומביים וגנובים” מהקמפיין של דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות.

דו”ח מודיעין ואכיפת החוק בארה”ב שפורסם ביום רביעי חשף כי ההאקרים “שלחו מיילים לאנשים הקשורים לקמפיין של ג’ו ביידן באותה תקופה שהכילו מבחר של חומר פרטי גנוב זה ממסע הבחירות של טראמפ”.

ביידן היה המועמד הדמוקרטי לנשיאות בזמן שליחת האימיילים, אך בסופו של דבר הוא עזב את המירוץ כדי לפנות מקום לחברתו המתמודדת, קמאלה האריס.

בהצהרה משותפת של משרד מנהל המודיעין הלאומי בארה”ב, ה-FBI וסוכנות הסייבר והתשתית האמריקאית הדגישו כי אף צוות של קמפיין ביידן לא הגיב למיילים.

בחודש שעבר ייחסו המוסדות הללו את הפריצה למסע הבחירות של דונלד טראמפ לאיראן והאשימו את טהראן בניסיון להשפיע על הבחירות בנובמבר 2024, אך איראן הכחישה את האשמות אלו.

בהתייחסו להאקרים של איראן, רוסיה וסין, ההצהרה המשותפת הנ”ל הזהירה כי ככל שמתקרב מועד הבחירות לנשיאות ארה”ב, מדינות זרות מגדילות את מאמציהן להשפיע על הבחירות הללו, ובעניין זה, הן מעודדות חילוקי דעות פוליטיים בחברה האמריקאית.

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות