בכיר אמריקאי: פתחנו בהכנות יחד עם ישראל לבלימת תגובת חיזבאללה על פיגוע הביפרים

שר בממשלת לבנון לשעבר  האחראי על כוחות החירום הבינלאומיים וראש בית הדין הצבאי לשעבר, תא”ל מוניר שחאדה  אמר היום כי ” הארוע של אתמול  ( פיצוץ אלפי ביפרים על גופם של אנשי חיזבאללה שלהערכתם ישראל עומדת מאחורי פיגוע זה) לא דומה לחיסול שוכר, רמטכ”ל חיזבאללה ,ישראל יודעת זאת ודאגה  לא להשאיר כל פתח להבלגתו של הארגון .

לדברי הבכיר הלבנוני “חיזבאללה מתכנן להגיב הפעם בימים הקרובים ולא בעוד חודש , עם תגובה משמעותית למרות שהוא לוקח בחשבון שהוא יכניס את כל האזור למלחמה. “ (קרדיט: אלנשרה)

 

היום גם דיווח הוואשינגטון פוסט, מפי בכירים בארה”ב, כי “ארה”ב עושה הכנות יחד עם ישראל כדי להתגונן נגד חיזבאללה במידת הצורך”.

ההערכה , המשתמעת מדיווח הוואשינגטון פוסט  ,היא כי ישראל וארה”ב מעריכות במשותף, שתגובת חיזבאללה תצית עימות מקומי קצר , כי ישראל הרי לא תוכל להבליג , שאולי ידרדר את האזור למערכה גדולה.

כמו כן יש בדיווח האמריקאי רמז כאילו התגובה של חיזבאללה תהיה מטח של אלפי טילים ורקטות שמערכות ההגנה האוויריות של ישראל יתקשו להתמודד איתם  ומטוסי קרב וספינות טילים אמריקאיות באזור יכולות לסייע לטפל במסה כזאת .

מיותר לציין כי ישראל לא תוכל לעמוד מנגד כשתראה הכנות חיזבאללה לירי מסת טילים ותפעל לסיכול המהלך מה שמצדו יכול להציג מערכה מקומית שתגלגל למערכה אזורית , כי איראן לא תוכל להשלים עם חיסול חיזבאללה , ועוד אחרי חיסול מכונת המלחמה של חמאס שאיראן השקיעה בה מיליארדי דולרים.

קרדיט: לתמונות: ערוץ הטלגרם היוצרים AI