איך פוצצו את הביפרים של חיזבאללה? גרסת סקיי ניוז והפרכתה!

Sky News Arabia טען היום כי המוסד הצליח לשים את ידיו על מכשירי התקשורת (הביפרים)  של חיזבאללה לפני שהעביר אותם לחיזבאללה לחלוקה בין אנשיו.

לדברי מקורות של סקיי ניוז המוסד הניח כמות של PETN , חומר נפיץ מאוד, על סוללת המכשירים ופוצץ אותה על ידי העלאת הטמפרטורה של  הסוללה באמצעות תוכנת המכשיר ששונתה.

החומר PETN הוא אחד מחומרי הנפץ החזקים ביותר הידועים לאדם. מהירות הפיצוץ של PETN בדחיסות 1.7 גרם לסמ”ק היא כ-8,400 מטר לשנייה.

תגובתי היתה ….. : הכל כמעט נכון, אך לא יתכן שכל המכשירים התפוצצו בבת אחת בעקבות העלאת הטמפרטורה של הסוללה. זה היה אמור להתפרס על כמה וכמה דקות, היות והתנגדות הסוללה תלויה במשתנים כמו מסה וקצב התחממות ולא כל המכשירים הם בעלי נתונים שווים , יש אפיצות מוכרת ומוסכמת.
לכן נראה לי שההחלפה היתה מבוססת מילה במסר שנשלח לכל בעלי הביפרים בשורות חיזבאללה ,  וגרם להם להרים את הצג מול העיניים שלהם וכך הרבה איבדו עיניים לאחר הפיצוץ הקטלני.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

מכון מחקר סורי , מכון נורס למחקרים פרסם בדקות האחרונות את גרסת חוקריו לדרך הפיצוץ: לדבריהם ,  חיזבאללה החליף לפני מספר חודשים את הפייג’רים בקרב אנשיו בביפרים כדי למנוע מעקב. ביפר הוא מכשיר ישן שמולבש על המותניים בו נשלחת הודעה לאדם, ולאחר מכן האדם מתקשר למספר שממנו התקבלה ההודעה.

“איננו תומכים בהשערה של טכנולוגיית חימום הסוללה, מכיוון שקשה טכנית לפוצץ סוללת ליתיום, אך אנו מאמינים שהמכשיר הכיל חומר נפץ קטן מאוד, שהונח במהלך הייצור או לאחר רכישת המכשיר, והוא הופעל על ידי שליחת קוד ספציפי לביפר”.

הערה : בימים הבאים נחשף לעוד הרבה תאוריות איך בדיוק בוצעה תכנית פיצוץ הפייג’רים בו זמנית , אך תזכרו… זאת רק השערה אחת מתוך ים אפשרויות.

ובבניין ירושלים ננוחם!

תמונה

קרדיט: סוריה ניוז