שר החוץ האמריקאי בלינקן: רוסיה מעבירה טכנולוגיה גרעינית לאיראן

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, אישר שלשום כי איראן סיפקה לרוסיה טילים בליסטיים, וכי מוסקבה מתכוננת להשתמש בהם באוקראינה תוך שבועות, מה שאומר שוושינגטון תטיל סנקציות על טהראן על התעלמות מאזהרות המערב בהקשר זה.

בלינקן אמר, במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתו הבריטי, דיוויד לאמי, בלונדון: “רוסיה קיבלה משלוחים של טילים בליסטיים אלה וככל הנראה תשתמש בהם בתוך שבועות באוקראינה נגד האוקראינים”.

שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי הודיע ​​ביום שלישי כי יבקר בקייב השבוע, מלווה במקבילו האמריקני, אנתוני בלינקן, כאשר בעלות ברית מערביות מבקשות לאשר את מחויבותן לתמוך באוקראינה במלחמה מול רוסיה.

לאמי אמר במהלך מסיבת עיתונאים עם בלינקן בלונדון: “אנחנו בעלי הברית הקרובים ביותר, אז אני שמח שנלך יחד, מה שמראה את המחויבות שלנו לאוקראינה”, וציין כי זה יהיה “הביקור המשותף הראשון מסוגו מזה עשור”.

שלשום קיים בלינקן שיחות עם לאמי בלונדון, שם הוא אמור לפגוש גם את ראש הממשלה קייר סטארמר, במטרה להפגין נחישות לסייע לאוקראינה ולצמצם את המחלוקות בין שני הצדדים על עזה.

הביקור של בלינקן מגיע ימים לפני ביקורו המתוכנן של קיר סטארמר בבית הלבן ביום שישי.

בלינקן דן בדרכים להגביר את התמיכה באוקראינה, שממשיכה במתקפתה בתוך השטח הרוסי בעוד פלישת הכוחות הרוסיים למזרח אוקראינה נמשכת.

סטמר הכריז שוב ושוב כי ישמור על המדיניות של קודמו השמרני, רישי סונק, לתמוך בעוצמה באוקראינה בעימות שלה עם רוסיה, בידיעה שלונדון היא אחת התומכות הבולטים של קייב.

הממלכה המאוחדת הודיעה ביום שישי כי היא תספק לאוקראינה 650 מערכות טילים שיסייעו לה בהגנה אווירית, בעקבות הסתייגויות שהביע הנשיא וולודימיר זלנסקי לגבי אספקה ​​איטית של סיוע צבאי לארצו. (קרדיט : אלחדת’)

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן חשף היום (שלישי) כי רוסיה ואיראן משתפות פעולה בתחום הגרעין. עוד הוסיף כי במסגרת שיתוף הפעולה בין שתי המדינות רוסיה חולקת עם איראן את הטכנולוגיה הדרושה לה, וכי לאחרונה קיבלה מוסקבה משלוח של טילים בליסטיים מטהראן, שצפויים לשמש במלחמה נגד אוקראינה. (קרדיט: מכאן)

العربية on X: "⭕#بلينكن: 🔴 #بوتين يعتمد بشكل متزايد على دعم #إيران و  #كوريا_الشمالية 🔴 سنعلن اليوم عن عقوبات إضافية ضد #إيران #العربية_عاجل  https://t.co/d2vGnzCYDK" / X

קרדיט: אלערביה