טילי הוק המיושנים התגלו כבעלי יכולת טובה ליירוט טילים וכטב”מים רוסיים במערכה באוקראינה

אוקראינה הודיעה על השימוש בהצלחה במערכת ההגנה האווירית האמריקאית MIM-23 HAWK המיושנת ליירט טילים רוסיים מכונפים ומל”טי תקיפה מתאבדים. 

מערכת HAWK נפרסה במקור על ידי צבא ארה”ב בשנת 1959, ולמרות גילה, היא הוכיחה את עצמה כיעילה ביותר בהגנה על ערים אוקראיניות ותשתיות אסטרטגיות, כך דיווחו כלי תקשורת באוקראינה.

מערכת HAWK הועברה לראשונה לאוקראינה על ידי ספרד בסתיו 2023, עם שישה משגרים והעבירה אימונים נלווים ל-64 אנשי צוות אוקראינים. מאז, בעלות ברית אחרות של נאט”ו, כולל ארצות הברית, סיפקו יחידות HAWK נוספות כדי לחזק את יכולות ההגנה האווירית של אוקראינה.

יחידות ההגנה האווירית של אוקראינה, חמושים בגרסה המשופרת של HAWK Phase III, משתמשות במערכות אלו כדי ליירט איומים רוסיים, לרבות טילי שיוט ומל”טי “שאהד” מתוצרת איראן. לפי פיקוד חיל האוויר האוקראיני, סוללת הוק אחת לבדה הפילה 14 טילי שיוט רוסיים ו-40 מל”טים מתאבדים מדגמי  שאהד מאז שנכנסה לשירות.

“טילי HAWK הראו ביצועים טובים ביירוט טילים מכונפים. למרות גילם, גם טילי HAWK וגם מערכות S-125M עדיין עובדים מצוין”, ציין מומחה ההגנה האוקראיני טאראס שמוט בפוסט ב-6 באוגוסט בפלטפורמת המדיה החברתית X.

 

מערכת טילי הקרקע-אוויר של תקופת המלחמה הקרה MIM-23 HAWK לטווח בינוני השתתפה בקרבות רבים וידועה באמינותה. אנליסטים מערביים מעריכים את שיעור ההצלחה של מערכת HAWK בסביבות 85%, אם כי מקורות צבאיים אוקראינים מאמינים כי יעילות המערכת עשויה להיות גבוהה מזו כאשר היא מופעלת על ידי צוות מנוסה.

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות