אז למה חיזבאללה לא תקף במקביל לחמאס ב 7.10? דעה!

יש איזו תפיסה שחמאס הפתיע את איראן וחיזבאללה במתקפת ה 7.10 ושכל ציר הפרוקסי זועמים על חמאס, כל זה נסמך על העובדה שחיזבאללה לא תקף במקביל. האומנם?
אלא אם כן, יש לכך הוכחה מודיעינית חותכת שלא פורסמה, הוכחה שכל הטוענים כך בתקשורת לבטח לא ראו משום שהם אינם אנשי מודיעין פעילים, אני מציע קצת יותר צניעות, וסבור שלא רק שלא ניתן לטעון את זה, אלא שהחברות של חמאס והגא”פ בציר האיראני מחייבת תיאום, ולכן הנחת העבודה צריכה להיות:
1. האיראנים וחיזבאללה כן ידעו מראש על המתקפה, כולל תאריך ושעה מדויקת. ייתרה מזו, הם היו שותפים לתכנון, לאיסוף המודיעין וציידו את חמאס בחימוש רלוונטי.
2. אז למה הם לא תקפו במקביל מצפון? אני לא יודע, אך כשבודקים את ההתנהלות בדיעבד, סביר להניח שהסיכום בין חמאס לציר, היה שקודם רואים אם מתקפת החמאס מצליחה להוציא את ישראל משיווי משקל לפני שמצטרפים, אולי מחשש של תגובה אמריקנית נגד איראן כדי לבלום את המתקפה.
3. אפשר גם שהציר ציפה למימוש מספר יעדים של מתקפת חמאס בעומק ישראל, מה שלא קרה, למשל פגיעה בבסיסי חיל האוויר נבטים וחצרים ובפיקוד דרום. זה משהו שהיה מפריע לישראל לבלום מתקפה של חיזבאללה ומחייב הזרמת יותר כוחות לדרום, אולי על חשבון הצפון.
4. מאחר וישראל הצליחה, בגבורה עילאית, לבלום ולהדוף את המתקפה שהייתה ככל הנראה אמורה להיות נרחבת יותר, חמאס לא הצליח לאחוז בשום תא שטח אפילו לא יממה אחת וספג אבדות כבדות, ואחרי פחות מיממה וחצי השטח טוהר, המאמץ של הציר, בדמות התשה בחזית הצפון, היה לבלום מתקפה קרקעית ישראלית מול עזה, מאמץ שגם כשל, משום שישראל לא התפתתה לתקוף בצפון בתחילת המלחמה וריכזה מאמצים בדרום.
5. העיוורון הקונספטואלי של מערכת הביטחון ערב המלחמה, מחייב הערכה שמרנית ומחמירה של מטרות המלחמה בראיית האויב. אנחנו לא יודעים הכל.
אז מה עכשיו?
הרושם הוא שהציר האיראני רוצה רק דבר אחד: להציל את חמאס. למה? משום חמאס, ולא חיזבאללה, הוא היהלום בכתר של כוח קודס, מכוון שלמרות שלחיזבאללה יש כוח אש עדיף עשרות מונים על זה שהיה לעזתים ערב המלחמה, חמאס הוכיח שהוא מסוגל להדליק 3 גזרות במקביל: עזה, יו”ש וערביי ישראל, וזה מרתק לישראל יותר כוחות קרקעיים, ממה שחיזבאללה מסוגל, ולכן אם עזה נופלת, חיזבאללה חשוף, ואין מה שיכול לעצור העברת כוחות מדרום לצפון, כאשר הוא מסתער על לבנון.
זו הסיבה שישראל חייבת לסיים את העבודה ולמוטט את חמאס.
חיסול חמאס עובר דרך תפיסת של רוב שטחי הרצועה כאשר הם ריקים מאוכלוסיית אויב, ופתיחת האפשרות של העזתים המעוניינים בכך, להגר בחופשיות לעולם, ורובם אכן מעוניינים בהגירה, כפי שסקרים פלסטיניים פנימיים מוכיחים.
אין מה שמפחיד את חיזבאללה והאיראנים יותר מזה.
קרדיט: צחי לוי     קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם היוצרים AI