דיווחים זרים: חיל האוויר הישראלי מבצע תקיפות אוויר נרחבות בכל רחבי סוריה. עדכונים

בשעה האחרונה מדווחים סוכנויות הידיעות הרישמיות בסוריה כי מטוסי קרב ישראלים הטסים מול חופי דרום לבנון משגרים טילי שיוט לעבר מספר מטרות רב ברחבי סוריה.

עד כה דווח על תקיפות ישראליות באזורי דמשק , חומס, חמאת , מציאף , טרטוס.

המשותף לכל האתרים המותקפים שהם תחת שליטה מלאה של איראן וחיזבאללה או שהם אתרים צבאיים סורים ש”הושאלו” לאיראנים על מנת להסתירם מעיני התוקפים.

לרשתות החברתיות בסוריה עולות תמונות מהאתרים המותקפים.

תמונה

להלן עדכונים שוטפים מהאזורים המותקפים בסוריה כפי שעולים ברשתות החברתיות :

*- המטרות שהותקפו באזור מציאף הם מפעלים להרכבת טילים בליסטיים מדוייקים המשלבים ערכות ניווט מדוייקות למטרות שהובאו על ידי האיראנים ומורכבים על הטילים.

תמונה

*- התקשורת הסורית טוענת כי ישראל ביצעה הערב, עד כה, כ-15 תקיפות אוויריות , וכי התקיפה הנוכחית נחשבת לקשה והנרחבת ביותר מזה שנים.

*- מנהל המרכז הסורי לזכויות אדם, רמי עבד אל רחמן, אמר לרשת אלערביה כי ישראל תקפה את מרכז המחקר המדעי ומתקן נוסף במסיאף באזור הכפרי של חמאת וקולות הפיצוצים שנשמעו בדמשק , חומס , וטרטוס הם פיצוצים של טילים ששוגרו ממערכות ההגנה האווירית הסורית וניסו ליירט את טילי השיוט ששוגרו ממטוסי הקב הישראלים לעבר המטרות על אדמת סוריה.

*- הותקפה מפקדה מרכזית של חיזבאללה בסוריה. דיווחים על מספר רב של נפגעים במקום . 

*- דיווחים: גל תקיפות רביעי של מטוסי קרב ישראלים על מטרות בסוריה יצא עכשיו , 00:19 , לדרך. 

 

*- שריפת ענק בואדי אלעיון שבמציאף שם נמצאים מחסני טילים מרכזיים של האיראנים וחיזבאללה בסוריה. 

 

*- דיווחים מסוריה: ישראל תקפה היום את התקיפה הקשה ביותר מזה שנים . בין היתר הותקף גם מרכז פיתוח ומחקר של חיל האוויר הסורי (שעבד כנראה בשרות האיראנים).

*- לפחות 5 הרוגים בתקיפה הישראלית על 6 אתרים השייכים למשמרות המהפכה במסיאף, באזור הכפרי של חמה.

*- דיווח סורי: התקיפה הישראלית הנרחבת הערב היתה למעשה מתקפות מנע על אתרי משמרות המהפכה האיראניים במספר ערים, כשהחשוב שבהם הייה “מסיאף”, שבה סוכלה תוכנית למתקפה איראנית שהייתה אמורה לצאת לפועל בשעות הקרובות.

*- מומחים צבאיים: המתקפה על 12 אתרים צבאיים בסוריה היא הגדולה והאלימה ביותר מאז שנת 2017, ויש שמועות כי מפקדים בכירים במשמרות המהפכה נהרגו במתקפה הערב.