מקורות: ישראל כבר החלה ,הלכה למעשה, בהקמת רצועת ביטחון עד לעומק של 40 ק”מ בתוך שטח לבנון

שר החוץ ומקורביו, עבדאללה בו חביב – عبدالله بو حبيب, חשף לאל-ג’זירה כי “ישראל העבירה לנו מסר באמצעות מתווכים לפיה היא אינה מעוניינת בהפסקת אש בלבנון גם לאחר שהגיעה להפסקת אש בעזה”, וכי דברים אלו הם רק קצה הקרחון של מה שחטפה לבנון בשעות האחרונות.

גם שגריר אירופי גילה לאתרי חדשות בלבנון כי הודיע ​​לראש הממשלה נג’יב מיקאטי ,בהסתמך על הצהרת שר החוץ הישראלי,כי ישראל תמחץ את חיזבאללה אם תיאלץ לפתוח במלחמת הרתעה כדי להחזיר את התושבים לצפון ולהחזיר לאזור את השקט , וכי ישראל כבר הודיעה ​​לוושינגטון והאיחוד האירופי שהיא מוכנה להתמודד עם כל האיומים בחזיתות שונות, גם אם זה יהיה כרוך במחיר יקר למדינה  ולצבא.

בנוסף מקורות בלבנון טוענים כי ישראל כבר החלה, הלכה למעשה, ביצירת רצועת ביטחון שתוך שטח לבנון ולעומק של 40 ק”מ.

לדבריהם ההפצצות מהאוויר של ישראל בימים האחרונים כוונו למחסני נשק ותחמושת וכן מערכות נשק של חיזבאללה בעומק של עד 40 ק”מ בשטח לבנון ובכך היא למעשה פועלת לניקוי השטח מכל נוכחות צבאית של חיזבאללה. 

ברור ללבנונים כי צעדים אלו אינם מספיקים לדחוק משטח דרום לבנון את הזרוע הצבאית של חיזבאללה וכי להערכתם הוצאת האזרחים מאזורים אלו יקרו בשלב הבא כאשר יפלשו כוחות ישראלים לשטח שעד נהר הליטאני.

גם בישראל מתגברים הקריאות להשתלט על השטחים השולטים על הגליל ולהוציא משם את כל האזרחים הגרים באזור ובכך לנטרל את פגיעתם הרעה של כוחות חיזבאללה.

כוחות רדואן בחיזבאללה

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות