אודות מטה הבנייה של “חאתם אל-אנביה” האיראני ובסיסים הנושאים את אותו השם

בהמשך לכתבה שפורסמהאודות אחת הזרועות של משמרות המהפכה האיראנים:

 

מטה הבנייה של חאתם אל-אנביה בו ביקר מפקד משמרות המהפכה סלאמי הבוקר, הוא ארגון של משמרות המהפכה שבבעלותו עשרות חברות ששולטות במעל 800 חברות באיראן, המשמש כזרוע ההנדסית העיקרית של משמרות המהפכה, ואחד הקבלנים הגדולים באיראן לביצוע עבודות תשתית ופרויקטים של תעשייה ופיתוח.

دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

הארגון משמש כקבלן ראשי בפרויקטים עבור תוכניות הטילים הבליסטיים והגרעין של הרפובליקה האסלאמית של איראן, וכן של בפרויקטים אזרחיים וצבאיים גדולים של בנייה והנדסה אזרחית, ונוסף למעורבותו בבניית אתרי גרעין כמו מתקן תת-קרקעי להעשרת אורניום בפורדו, ובניית בסיסי הטילים הבליסטיים מתחת להרים באיראן, מבצע הארגון פעילויות הנדסה אזרחית כגון סלילת כבישים, הנחת מסילות ברזל, בניית סכרים, הטיית מי נהרות, ייצור והתקנת צינורות להובלת מים, נפט וגז. הארגון מעורב גם בפעולות כרייה, תעשיית הנפט, חקלאות וטלקומוניקציה, ונותן שירות בעיקר למשרדי ממשלה וגופים השייכים למשטר וכאמור, נותן מענה הנדסי לכל צורכי משמרות המהפכה.

אציין שהארגון הנמצא תחת סנקציות של מועצת הביטחון של האו”ם, סנקציות של האיחוד האירופי, וסנקציות של האמריקאים, ממשיך לעבוד באיראן, כולל קבלת פרויקטים ללא מכרז מהממשלה, וממשיך לעבוד כרגיל גם עבור לקוחות מחוץ לאיראן, לדוגמה בפרויקטים לתעשיית הנפט בוונצואלה.

עוד אציין שבאיראן יש עוד שני בסיסים עם אותו שם, האחד הוא המפקדה המרכזית של חאתם אל-אנביה, שזה בסיס המפקדה של הכוחות המזוינים של איראן, שהוקם ע”י משמרות המהפכה וייעודו לתכנן ולתאם פעולות צבאיות משותפות של הכוחות האיראניים (משמה”מ והצבא על זרועותיהם השונות), הבסיס נמצא תחת פיקודו של האלוף רולאם עלי ראשיד (غلامعلی رشید = Gholam Ali Rashid) איש משמרות המהפכה, מקורב למנהיג העליון, לשעבר סגן רמטכ”ל הכוחות המזוינים, ונמצא ברשימת הסנקציות של האמריקאים.

הבסיס השני הנושא את השם האמור, זה בסיס ההגנה האווירית חאתם אל-אנביה, בפיקודו של תא”ל קאדיר רחימזאדה (قادر رحیم‌زاده = Qadir Rahimzadeh) אחראי על הדרכה והכשרה מבצעית של מערכי הגנ”א, תיאום ופיקוח על פעילות הגנ”א באיראן.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بازوی توانمند دولت است - ایرنا

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבטל למזרח התיכון     קרדיט לתמונות: אירנ”א