בקצרה מול אויבינו – מעודכן עד ליום 5-9-2024

למי שנזקק להמחשה נוספת של אכזריות אויבינו (כנראה שמדובר במי שלא נכח כאן בשנה האחרונה), הוא קיבל אותה השבוע בהבאת גופות ששת החטופים שנרצחו בדם קר ע”י מחבלי החמאס במנהרה ברפיח, בעת שאלו חשו כנראה שהמצוד סביבם מתקרב לקיצו. האכזריות הזו כנראה לא היתה מספיקה לגורמים מסויימים בישראל. גורמים שפתחו בגל מחאה, שמטרתו להביא את ממשלת ישראל להיכנע לדרישות המרצחים, ל”זרוק לפח”, את ההישגים הקרקעיים הבודדים שהושגו בלחימה, בדמות שליטה על ציר פילדלפי, נצרים, והמעטפת סביב הרצועה, במחיר דמים נוראי.

חשוב לזכור שקבלת תנאי החמאס פירושה, אפשרות לשיקום הכוח הצבאי של הארגון, מה שיביא בהכרח להרג חיילים נוספים, במידה ויוחלט על חידוש הלחימה. זאת, לצד הפקרת החיילים שבשבי החמאס. נזכיר בנוסף, שחמאס הודיע לפני שבועות אחדים שבידיו רק כעשרים אזרחים וחיילות בחיים, כך שלאחר רצח 6 מהם, מדובר על כ-14 בלבד. נכון שכל אדם בישראל שקול כעולם מלא, אך גם כל חייל, או אזרח שיאבד את חייו כתוצאה מעסקה מופקרת, צריך להישקל באותם מאזניים.

מכל מקום, ההפגנות, המחאות הפומביות, השביתה שקיימו ראשי ההסתדרות, וחלק מבכירי המשק, העניקה רוח גבית של ממש לדוברי החמאס, שממשיכים להפגין עמדה בלתי מתפשרת. על רקע זה, שחררו אנשי החמאס מספר סרטונים (שלא יקבלו במה כאן בשום מקרה), המציגים חלק מהנרצחים בעודם בחיים, ולצידם קריאה להגברת הלחץ על ממשלת ישראל, עם הסיסמא הקבועה: “הזמן אוזל”. חבל מאוד שבישראל לא מבהירים למרצחים הללו, שגם ישראל יכולה להוציא להורג מחבלים ובני משפחותיהם, ובמקרה זה, הדבר לא יהווה רק נקמה, אלא גם עשיית צדק.

במקום סרטוני החמאס, הנה סרט קצת יותר מעודד, של הנחת אספלט על ציר פילדלפי, שמוצג כהוכחה נוספת לתבוסת הארגון:
https://www.facebook.com/100000495733391/videos/868106481529794?idorvanity=357103281849

ברקע לדברים, הודיעה ישראל (באיחור קל) על מינוי מתאם מטעמה לפעילות הסיוע האזרחי, במקביל למפקדת התיאום והקישור, שאמורה היתה למלא את הפונקציה הזו בדיוק, אך כשלה והותירה את השליטה בחלוקת הסיוע בידי החמאס. הפרוייקט הראשון, שבו אמור להתבצע תיאום הינו חלוקת חיסונים נגד מחלת הפוליו, שהוכנסו לרצועה, בעקבות איתור דגימות של הנגיף במימי השופכין באזור.
החמאס בתורה הוכיחה שאין בכוונתה לותר על התרנגולת המטילה עבורה מאות מליונים או יותר, של דולרים, וממשיכה להטיל מורא על כל מי שרק משתעשע ברעיון לשלול ממנה את השליטה בסיוע.

הנה תמונות של רצח תושב מקומי שיצא נגד הארגון ואנשיו:
https://www.facebook.com/100000495733391/videos/1658609324918120?idorvanity=357103281849

בתוך כך, בחמאס מבינים מחדש, שאין להם למה לצפות מהזירה הלבנונית, או האיראנית, ומתמקדים בניסיון לחמם מחדש את זירת יהודה ושומרון. ח’אלד משעל, סגן יו”ר הלשכה המדינית של הארגון קרא בראיון טלויזיוני לחידוש פיגועי ההתאבדות, ולמרות זאת, עדיין נותר בחיים, בחסות המתווכים הקטרים.
עם או בלי קשר, נרשמו השבוע ביהודה ושומרון, 3 ניסיונות להפעלת מכוניות תופת, בצומת גוש עציון ובישוב כרמי צור, שם בחסדי ה’, ובערנות חיילי צה”ל חוסלו המחבלים, וליד הישוב עטרת, שם הוכנה מכונית תופת להפעלה מרחוק כנגד אוטובוסים של תלמידים. רק כעבור זמן, אותר ונוטרל האיום.

הנה תמונות מפיצוץ מכונית התופת בעטרת:

 

לעומת זאת, פיגוע ירי לעבר רכב משטרה לא הרחק מתרקומיא, הסתיים ברצח 3 שוטרים. המחבל, איש מנגנון משמר הנשיאות ניסה לבקש מקלט אצל המנגנונים, אך אלו דחו אותו, מתוך הבנה שמדובר בקריאת תיגר מפורשת על צה”ל. נציין, כי המחבל שרצח חייל צה”ל ליד אלון מורה, והסגיר עצמו לידי המנגנונים של הרש”פ, עדיין מתהלך חופשי בחסות המנגנונים.

הנה תמונות מהפעולה לחיסול המחבל:

 

וברקע לכל אלה, מבצע “מחנות קיץ” נמשך, וגם גובה קורבנות מהצד הישראלי, אם כי בשיעור נמוך משמעותית ממספר המחבלים שמחוסלים, חלקם בכירים. לראשונה מאז “חומת מגן” נעשה שימוש ברקטות ע”י המחבלים בג’נין. בטובאס ומחנה פארעה, המבצע הופסק זמנית וחודש רק הבוקר (05 ספט’) והוא נמשך ללא הפסקה ברמה כזו או אחרת של אינטנסיביות בג’נין, טול כרם, שכם, והכפרים ומחנות הפליטים באזור.
במסגרת זו, חיסל כטב”מ של צה”ל סמוך לטובאס רכב ובו 5 מחבלים, הבולט, גם אם לא הבכיר בהם, מחמד, בנו של זכריא זבידי, מפקד גדודי אלאקצא בג’נין לשעבר, ומי שהיה שותף לבריחה מכלא גלבוע. לצידו היה בין המחוסלים גם מפקד גדוד פארעה של הג’האד האסלאמי ופעילים נוספים בארגון זה. עדות נוספת לשת”פ של אנשי הפת”ח והרש”פ, עם ארגוני הטרור. נזכיר שגם בבריחה מכלא גלבוע, הצטרף זכריא זבידי לאנשי הגא”פ.

הנה תמונות מחיסול המחבלים:
https://web.telegram.org/k/#@yaakovsabag

 

במישור הכלכלי: הרש”פ שילמה משכורות לעובדי המנגנון הציבורי עבור חודש אוגוסט, בהיקף של 70% מהשכר, ומינימום של 3500 שקל, מה שאומר שכ – 70% מעובדי המנגנון הציבורי קיבלו שכר מלא. עובדה זו מלמדת, שעל אף זעקות השבר בשל ניכוי כספי התמיכה של הרש”פ במחבלים, לרשות הרש”פ יש משאבים כספיים נכבדים ביותר, בין היתר גם בזכות סיוע כספי שמקבלת הרש”פ מאירופה, ומדינות ערב.
בהקשר זה, התכנסה השבוע הועידה הערבית לתמיכה ב”עיר הקדושה” (ירושלים), בראשות האמיר הסעודי תורכי אלפיצל, והודיעה על הקצאת 15 מליון דולר לפרוייקטים לחיזוק הנוכחות הערבית בירושלים, כאשר האחריות לביצוע תוטל על כתפי הבנק האסלאמי לפיתוח. נזכיר, שבשבוע שעבר ביקר יו”ר הרש”פ בסעודיה, וקיבל התחייבות שהסעודים לא יתקדמו לנורמליזציה עם ישראל, בלא התחייבות לתהליך מדיני בין ישראל לרש”פ.

בחזרה לצפון: חזבאללה ממשיך בשיגור רקטות וכטב”מים ליישובי הצפון, ואף מגביר את עצמת האש, אך נזהר ממהלכים שיביאו בהכרח לשבירת הכלים ולמלחמה בהיקף מלא. גם המיליציות בעראק מכריזות על שיגור כטב”מים לישראל, אך נראה שרובם ככולם מיורטים טרם הגיעם לאזור.

 

עד כאן להשבוע – שבת שלום, חודש טוב, ובשורות טובות.

קרדיט: יעקב סבג – לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו”ש   

קרדיט לתמונות ולסרטונים: רשתות חברתיות  קרדיט לתמונת השער: ערוץ הטלגרם – היוצרים Ai