האסטרטגים הפופוליסטים הקודחים בבטן האוניה – דעה

יש כאב עצום בעם על הרג החטופים, תחושת החמצה ותסכול, אפילו חוסר אונים. יושבים כמה אסטרטגים ומנווטים את זה לכמה מסרים פופוליסטים לפירוק החברה הישראלית במקום איחוד שלה בעת צרה ואבל כפי שהיה תמיד.
קוראים לכולם להפגין למען שחרור החטופים, מי לא בעד שחרור החטופים? אומרים שזו ההזדמנות האחרונה…
ואז מגיעים להפגנה ומה המסר? “ביבי רוצח”, נשרוף את המדינה??? (במקום לשרוף את עזה, ולחסל את סינוואר)
מפגינים באופן לא חוקי, משביתים את המדינה באופן לא חוקי, חוסמים ושורפים כבישים ראשיים. זו לא מחאה לגיטימית, זה נסיון אונס של המדינה לתכתיבי מדיניות, זו לא הזכות להפגין ולהשמיע דעה בדמוקרטיה. בשעת מלחמה הזכות הזו מצטמצמת לדחילו ורחימו כי האחדות והניצחון חשובים יותר ממחאה בשעה זו. אפשר למחות ולהשמיע קול וביקורת אז ברגישות הנדרשת בשעת מלחמה.
בפרט שהפגנה זו במקרה הזה בעצם קיומה משיגה את ההיפך הגמור ופוגעת בכושר המיקוח של ישראל במו”מ תגדיל את מחיר החטופים, תהפוך לאטרקטיבי את רציחתם בשבי ובכך משיגה את ההיפך הגמור לו נועדה.
שהתותחים רועמים המוזות שותקות, אי אפשר לצאת לבחירות “חופשיות” בזמן מלחמה. כרגע צריך לנצח לאחר מכן נקיים בחירות ונבחר את ההנהגה שלנו, שתתקן ותאחה את הקרעים ותשקם את העם, אין ברירה.

וסוד קטן, אין שום משיח שיושב על הספסל, כל הפוליטיקאים הם עוד מאותו הדבר, ויעשו פחות או יותר אותו הדבר, בפרט בענייני ביטחון, כל השאר זה פופוליזם וספינים, הבדלי הדעות האמיתיות הם ניואנסים.

הדעות הפופוליסטיות שמושמעות או מודלפות לרוב זה רק לצורך עוד כמה קולות בחוץ לא מדיניות שבאמת המשמיע אותה היה מממש באמת בעצמו לו היה נבחר.

אז שקט, יורים כאן!

קרדיט: אוראל מקבוצת נציב    קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם “שירה- יוצרת תמונות ב- AI”