עפ”י מידע מודיעיני עדכני: איראן “על סף מסירת טילים בליסטיים לרוסיה”. המערב יגיב בחומרה!

גורמים אירופאים טוענים כי על פי מידע מודיעיני איראן “על סף מסירת טילים בליסטיים לרוסיה”, בצעד שעשוי לדרוש תגובה מהירה של מדינות מערביות בעלות ברית עם אוקראינה, כך דיווחה סוכנות בלומברג האמריקאית .

איראן כבר סיפקה לרוסיה מאות כטב”מים במהלך המלחמה אותם שיגרה מוסקבה נגד אוקראינה , אך מקורות מידע אישרו לבלומברג כי אספקת טילים בליסטיים של טהראן למוסקבה “תהווה התפתחות מדאיגה” בסכסוך.

המקורות לא חשפו את זהותם עקב הדיון בהערכות המתבססות על חומר מודיעיני מסווג וסירבו לחשוף הערכות כלשהן לגבי סוג הטילים, גודל המשלוחים או לוח הזמנים למסירתם, למרות שאחד הבכירים אמר שזה “יכול לקרות בתוך ימים.”

ארה”ב ובעלות ברית אחרות של נאט”ו הזהירו מזה זמן רב את טהרן מפני נקיטת צעד כזה. 

לא המועצה לביטחון לאומי של ארה”ב ולא משרד החוץ האיראני ושליחותה לאו”ם לא הגיבו לבקשות להגיב בנושא מבלומברג.

ביום שני שיבח נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את התקדמות כוחותיו במזרח אוקראינה, בהתחשב ב”הוכחה” לכך שהמבצע הצבאי שהחלה קייב בחודש שעבר באזור הגבול הרוסי קורסק נידון ל”כישלון”.

במהלך הלילה, אוקראינה התמודדה עם מתקפה אינטנסיבית של טילים ומל”טים, שכוונה במיוחד לבירה קייב, שפצעה לפחות שלושה בני אדם ולפגיעה במרכז תרבות איסלאמי, לפי סוכנות הידיעות הצרפתית.

יש לציין כי העברת הטילים הבליסטיים האיראניים לרוסיה עשויה להוביל לסנקציות נוספות על טהראן.

המקורות אמרו לסוכנות האמריקאית כי צפוי שה-G7 יוציא גינוי של כל אספקה ​​איראנית של טילים בליסטיים למוסקבה. הקבוצה כבר הטילה סנקציות על איראן וצפון קוריאה בגין אספקת נשק לרוסיה.   (קרדיט: אלחורה)

קרדיט לתמונות: אלקודס אלערבי