המדיניות החדשה של ישראל באיו”ש: מודל עזה “לייט” בשלב הראשון, מיושם באזורים שפתחו במרד מזויין גלוי

מזה מספר שבוע התמונות המתפרסמות ברשתות החברתיות הפלשתינאיות מוכיחות כי ישראל החלה ליישם את מודל עזה, בשלב הזה מדובר בגרסת הלייט , בכל מקום באיו”ש שם פותחים כנופיות מחבלים במרד חמוש וגלוי נגד כוחות צה”ל הפועלים באזורם.

כלים מכניים כבדים מגלחים את הכבישים הפנימיים בתוך הערים המורדות תוך פגיעה קשה בתשתיות האזרחיות של המים והביוב ובכך גורמים לשיתוק מהלך החיים באזורים אלו . 

כאמור מדובר בגרסת הלייט , אם כי כבר מתחילים לראות מה היא גרסא המלאה המתוכננת של צה”ל.

כרגע יודעים ש-70 אחוז מתושבי ג’נין ברחו אל מחוץ לעירם עם תחילת המבצע בעיר. וישראל ממשיכה בהפעלת לחץ צבאי הולך ומתגבר בעוד מחנות פליטים המהווים מרכז המרד החמוש.

ברשתות הפלשתינאיות טוענים כי ישראל החלה לנייד את התושבים מאזורים בוערים על מנת לטהר אותם , מה שאומר שלרוב המתפנים לא יהיה כנראה לאן לחזור והם יצטרכו לחפש מקום חדש להתחיל בו את חייהם, וגם זה אפשר ויהיה לזמן קצר ביותר אם יחליטו שם להתקומם. 

 

דוגמא לאחד הדיווחים בתקשורת הישראלית לנאמר לעיל מתפרסמת בערוץ הטלגרם ” דורון פסקין – הכסף שמניע את המזרח התיכון”: 

ישראל הסירה את הכפפות במחנה נור שמס…
נראה שישראל הסירה את הכפפות בימים האחרונים בכל האמור לאינטנסיביות של המבצע למיגור הטרור באיו”ש. ראש הוועדה העממית במחנה הפליטים נור שמס בטולכרם, ניהאד אל-שאוויש, הצהיר “הפשיטות על המחנה חזרו על עצמם ואירעו כבר כ-30 פעמים. הן גרמו להפסדים חומריים של כ-80 מיליון דולר, כולל 30 מיליון דולר במהלך הפשיטה האחרונה לבדה.” לדבריו, המבצע האחרון במחנה נור שמס גרם לנזק הגדול ביותר מכל הפשיטות הקודמות.

לדבריו, ישראל פגעה בקו המים הראשי במחנה, והשביתה חלק מרשת החשמל, האינטרנט והביוב. כמו כן דווח על הרס מוחלט של 35 בתים בעוד ש-117 בתים ניזוקו חלקית.