כוחות ירדנים יירטו לאחרונה 3 כטב”מים עמוסים בסמים ובנשק שחדרו לתחומה

ביום שני האחרון חשף מקור צבאי ירדני יירוט של כטב”מ שניסה להבריח סמים לא חוקיים לשטח המדינה.

המקור, שביקש להישאר בעילום שם, הסביר כי פיקוד הדרום הירדני יירט את הכטב”מ.

הגורם הוסיף כי הכוחות המזוינים הירדנים מחויבים במלואם ומשתמשים בכל היכולות כדי למנוע ניסיונות הסתננות והברחה, ולהבטחת ביטחונה ויציבותה של הממלכה ההאשמית ירדן.

בעקבות התקרית, הצבא פרסם הודעה בה הסביר כי כוחותיו פעלו על פי כל הפרוטוקולים הצבאיים הרלוונטיים וחיכו עד שהכטב”מ יחצה לשטח ירדן כדי ליירטו.

לא הפקיד ולא הצהרת הצבא הסבירו את הסמים הספציפיים שכלי הטייס הוביל.

לפני התקרית ביום שני, הצבא הירדני כבר סיכל שני ניסיונות הברחת סמים קודמים על פני גבולותיה הדרומיים והמערביים של המדינה באוגוסט בלבד.

الجيش الأردني يسقط طائرة مسيرة محملة بمواد مخدرة قادمة من سوريا | الهيئة الوطنية للإعلام

 

הצבא הירדני מסכל ניסיון הברחת סמים באמצעות מל”טים

צבא ירדן מסר שאנשי משמר הגבול בפיקוד הדרום סיכלו ניסיונות הברחת סמים באמצעות מל”טים ביום חמישי האחרון בבוקר.

גורם בצבא הירדני אמר ששומרי הגבול יישמו את כללי הפעילות והפילו שני מל”טים עמוסים בסמים.

המקור אמר, ללא פרטים נוספים, כי שני המל”טים הופלו בתוך שטח ירדן בגבול המערבי.

הגורם בצבא הירדני הסביר כי הפעולה בוצעה בתיאום עם שירותי ביטחון נוספים ומחלקת הפיקוח על סמים.

الأردن تسقط مسيرة محملة بالمخدرات عبر الحدود

 

הגורם הוסיף כי המטענים שנתפסו הועברו לרשויות המוסמכות, תוך שימת דגש על רצונם של הכוחות המזוינים להגן על גבולות הממלכה ולמנוע הברחת חומרים אסורים שעלולים לפגוע באזרחים.

למרות שהצבא דיווח על מספר ניסיונות הברחת סמים בגבול הצפון-מזרחי עם סוריה, הוא דיווח לאחרונה על ניסיונות דומים גם בגבול המערבי, שסוכלו על ידי הפיקוד הצבאי הדרומי המשתרע מהעיר כירכ ועד עקבה שלחופי הים האדום.

ראוי לציין כי ירדן גובלת בממלכת ערב הסעודית וישראל מדרום וממערב, בהתאמה. כוחות הביטחון בגבול הממלכה מתמקדים בעיקר בצפון המדינה, שם הם עדים לעלייה בהברחות הנשגורמים ביטחוניים אישרו שק הבלתי חוקי על ידי קבוצות הנתמכות על ידי איראן הפועלות בעיראק ובסוריה מאז פרוץ המלחמה בעזה באוקטובר אשתקד.

Erem News - إرم نيوز - القوات المسلحة الأردنية، تسقط طائرة مسيرة "درون" محملة بكمية من المخـ،ـدرات، كانت قادمة من الأراضي السورية إلى المملكة. #إرم_نيوز | Facebook

קרדיט: ארם

 

הערה ברקע הכתבה: למרות שירדן לא ציינה כי 3 הכטב”מים האחרונים שיירטה הכילו גם נשק , הרי שידוע כי אמצעי הלחימה המופעלים לאחרונה באיו”ש על ידי ארגוני הטרור נגד צה”ל מקורם בהברחות משטח סוריה ועיראק באמצעות כטב”מים שהוכחו כאמצעי היעיל והמהיר ביותר להעברת נשק איראני לתוך שטח ישראל.

موقع بكرا - الجيش الأردني يسقط مسّيرة قادمة من سوريا

קרדיט: ערביכ דפנס      קרדיט לתמונות: רשות הסמים הירדנית