היועץ לביטחון לאומי האמריקאי לשעבר בספרו החדש: “פוטין הונה את ישראל”

היועץ לביטחון לאומי של ארה”ב לשעבר הרברט מקמאסטר חשף כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מילא תפקיד כפול עם ישראל בסוריה, במהלך כהונתו של נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ.

בספרו החדש, “במלחמה עם עצמנו: תקופת שרותי בבית הלבן במהלך ממשל טראמפ”, הסביר מקמאסטר כי פוטין הבטיח למנהיגים ישראלים וערבים להגביל את השפעתה של איראן בסוריה.

על פי מה שדיווח אתר Middle East Eye מזיכרונותיו של מקמאסטר, פוטין עוד ליבה את להבות המלחמה בסוריה ותמך במשטרו של בשאר אל-אסד, תוך שהוא הרגיע את ישראל ואת הערבים כי יסייע לצמצם את השפעתה של איראן במדינה לאחר תום המלחמה . הוא הוסיף כי פוטין לא היה מנתק את מערכת היחסים שלו עם איראן  וכי אסד לא יאפשר לאיראנים לעזוב את סוריה.

מקמאסטר מתאר כיצד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הזהיר כי רוסיה משחקת “משחק הונאה” עם ישראל, שכן היא הבטיחה לצמצם את השפעת השלוחים האיראניים בסוריה. 

לדבריו, הוא אמר לנתניהו: “ראש הממשלה, אתה יודע שפוטין משתמש בהונאה – מרמה אותך בהבטחתו לצמצם את הנוכחות וההשפעה של איראן בסוריה בעוד שלמעשה הוא תומך בשלוחות איראניות בגבולך”. נתניהו חייך ואמר שמוטב שיחזור למשרדו, כתב מקמאסטר.

ترامب يعين هربرت ماكماستر مستشارا للأمن القومي - BBC News عربي

קרדיט: סוריה טי וי     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות – בי בי סי ניוז