עקב חשש ליציבות השלטון ישראל מגבירה אספקת הגז למצרים וגם מאפשרת הגדלת החוב . מי יעצור את המהלך המטורף הזה ?

קשיים עם מצרים בנושא המו”מ על עזה? זה לא מפריע לישראל להגביר אליה את ייצוא הגז…
מצרים וישראל מתקשות לגשר על הפערים בנושא המו”מ על עזה אך בתחום הגז הדברים הולכים חלק יותר. היבוא המצרי של גז טבעי ישראלי גדל ב-18% מתחילת החודש הנוכחי, והגיע כעת לכ-1 מיליארד רגל מעוקבת ליום, בהשוואה ל-850 מיליון רגל מעוקבת ליום ביולי, כך לפי שני פקידי ממשל בקהיר.

מצרים מנסה להגדיל את כמויות הגז הטבעי הזמינות במדינה במהלך המחצית השנייה של השנה, על מנת לענות על צרכי החשמל בחודשי הקיץ, וזאת לאחר הירידה בתפוקת הגז המקומית. אחד הפקידים אמר כי “כמויות הגז המיובאות מישראל החלו להשתפר מתחילת החודש, והן נעות בין 950 מיליון ל-1 מיליארד רגל מעוקבת ליום בזכות הירידה בביקוש בישראל במהלך אוגוסט”.

הפקיד השני ציין כי רשת הגז הטבעי הלאומית של מצרים מקבלת כמויות של גז ישראלי, וזאת “בנוסף לכ-300 מיליון רגל מעוקבת ביום בממוצע ממשלוחי גז המגיעים לנמל עקבה”.   (קרדיט: ערוץ הטלגרם דורון פסקין – הכסף שמניע את המזרח התיכון   )

קרדיט: אליום אלסבע

 

הערה ברקע הידיעה: האוצר המצרי ריק ממטבע זר , למרות הפרסומים שעתודות המט”ח גדלו לאחרונה עקב פעילות מכירת נכסים לאומיים אגרסיבית בניצוחו של הנשיא א-סיסי. 

מצרים היא אחת הקנייניות הגדולות ביותר של גז ישראלי ,ואת חובותיה הגדולים לישראל היא מתקשה לשלם כבר זמן רב , ולמרות זאת , ולמרות הפרסומים כי ישראל עצרה אספקת גז למצרים בתחילת הקיץ בגלל עליה דרסטית בדרישה לחשמל בשוק הישראלי , מתברר עתה כי לא מספיק שישראל לא עצרה את אספקת הגז אלא היא הגבירה את האספקה ב-20 אחוז עקב מצבה האנרגטי החמור של מצרים והחשש שיגרום למרי אזרחי ברחבי המדינה.

האם מנהיגנו עושים את החשבון שאם תתרחש הפיכה נוספת במצרים עקב אי שקט  אזרחי וכלכלי במצרים יגבר מאוד החשש מפני מלחמה עם מצרים שכל יום שלו יעלה לאוצר המדינה כמיליארד דולר , אז מה זה חוב של מיליארד דולר לישראל , אפילו שלא נראה את הכסף עוד הרבה זמן ? למה אין גילוי נאות של המצב בפני אזרחי המדינה שכבר עכשיו נאנקים תחת חובות העתק שהצטברו , בסך של יותר מרבע טריליון שקל, שנוצר עקב המלחמה בעזה ? 

יש מישהו אחראי למעלה שיכול לעצור את הטרוף הזה ?  כנראה שרוב שרי ישראל לא יודעים אפילו מה קורה !

ושר האנרגיה ?   הוא תמיד יבצע הוראות !

 

כתבות נוספות בנושא: