מתנדב סורי לצבא הרוסי: 99 אחוז מאנשינו נהרגו בטרם קיבלו את המשכורת הראשונה

הקלטות ותמונות שהודלפו של מתגייסים סורים בצבא הרוסי ממחוז סויידה שבדרום המדינה, הראו כי הכוחות הרוסיים ספגו אבדות קשות בקרב לוחמיהם כתוצאה מהתקיפות האוקראיניות על אזור קורסיק הרוסי. לפי מה שפורסם על ידי האתר הסורי אל-ראסד, הקלטות אודיו אלו הראו את תחושות הפחד והטרור השולטות במתגייסים הסורים בשל האיומים ההולכים וגדלים העומדים בפניהם בחזית הקרב באזור סדוזה שבמחוז קורסיק, שנכבש על ידי האוקראינים.

אחד המתגייסים הלכודים באזור הזהיר, באמצעות הודעות קוליות ,את אנשי מחוז שלו מפני הצטרפות לשורות הצבא הרוסי, והדגיש כי גיוס לצבא הרוסי פירושו מוות בלתי נמנע. המתגייס הסביר כי המשכורות האטרקטיביות שהבטיח המגייס הרוסי אינן אלא טריק לפתות צעירים, שכן החוזה החתום קובע קבלת משכורות לאחר שישה חודשים של לחימה ללא קבלת אזרחות רוסית.

המתגייס הוסיף גם כי 99% מהמצטרפים לצבא הרוסי מתים מבלי לקבל את המשכורות המובטחות, והשווה את מצבם למצבם של שכירי חרב.

מנגד, חשבון קלעת אל-מאדיק בפלטפורמת X תיעד את מותו של הסורי הראשון כתוצאה מהשתתפותו בלחימה לצד כוחות רוסים באוקראינה. הטייס, עלא אל-בטאל, ממחוז חאלב, נפצע בקרבות והועבר לבית החולים, שם שהה ארבעה שבועות תחת שמירה כבדה של המשטרה הצבאית הרוסית. לאחר החלמתו הוחזר לחזיתות הלחימה, לפני שנהרג ונקבר ברוסיה. למשפחתו הודיעו על מותו חודשיים לאחר האירוע.

ראוי לציין כי רוסיה החלה לגייס סורים ללחימה באוקראינה לאחר פלישתה, תוך ניצול ההרעה של התנאים הכלכליים בסוריה והאבטלה הנרחבת בקרב צעירים. הטיסה המתועדת הראשונה של לוחמים סוריים שיצאו לכיוון רוסיה המריאה בדצמבר 2023 מנמל התעופה חמיימים שבצפון מערב סוריה.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות