“אקספרס” הבריטי: “מנהיג חמאס מתחבא בעזה מחופש לאישה”

יחיא סינוואר מסתתר בין פלסטינים לאחר שנטש את מנהרות הטרור בעזה.

העיתון הבריטי “אקספרס” טוען כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר הסתתר בין פלסטינים “לבוש כאישה” לאחר שנטש את מנהרות הטרור של עזה, כך אמרו אמש מקורות מודיעין ישראלים.

אדריכל הזוועות של ה-7 באוקטובר הפך ליעד ברשימת החיסולים של ישראל עוד קודם למינויו למנהיג הזרוע הפוליטית של ארגון הטרור בעקבות חיסולו של איסמעיל הנייה בטהראן בתחילת החודש.

הוא הפך למנהיג חמאס בעזה ב-2017 באמצעות איומים והפחדות נגד יריביו, כמו גם שליחתם בכפייה לגלות.

ראשי הצבא הישראלי מאמינים שלכידתו או הריגתו תגרום למכת המוות הסופית להיררכיה של חמאס, ותגרום לפירוקה.

סינוואר כל כך מודאג לגבי שלומו שבשבוע שעבר הוסיף תנאי חדש לשיחות שביתת הנשק בקהיר במטרה להגן על עצמו.

כוחות ישראליים הגיעו מרחק “דקות” ללכידתו לפני 12 ימים, כאשר פשטו על המאורה שלו במנהרה בעזה.

“היינו קרובים. היינו במתחם התת-קרקעי שלו. הקפה עדיין היה חם”, אמר תא”ל דן גולדפוס, המפקד היוצא של אוגדה 98 בצה”ל. מאז מסתתר הצעיר בן ה-61 בין המוני העקורים הפלסטינים בעזה, כאשר כוחות ישראליים מנהלים מרוץ נגד הזמן לתפוס אותו.

“למעשה היינו במרחק דקות נסיעה יותר מפעם אחת”, אמר שלום בן חנן, שניהל שלוש חטיבות בשב”כ , ונחשב למעורב במצוד אחר סינוואר.

קרדיט: רשתות חברתיות

 

“כפי שגילינו באמצעות פעולות חיסול אחרות, סינוואר לא ישב במנהרות תת-קרקעיות או באזורים תת-קרקעיים מיוחדים יותר מ-24 עד 36 שעות בכל פעם. הוא יודע שאנחנו יכולים למצוא מקומות תת-קרקעיים כאלה באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. והוא יודע שאם יעשה טעות או שאנחנו נמצא מקורות שיגידו לנו איפה הוא נמצא, הוא צריך להיות במנוסה – כדי שהטעות הזו לא תהפוך לקטלנית עבורו.

“אנחנו מחפשים אותו באמצעות טכנולוגיה ומודיעין אנושי, ומאמינים שהוא מתסתווה היטב.”

על פי הדיווחים, יחידות ישראליות בתוך עזה מצוידים בערכות זיהוי DNA המזהות מיידית שהם מבררים על חשודים על ידי לקיחת טיפת דם במהלך לחיצת יד תמימה לכאורה. ניתן לנתח זאת תוך רגעים ולאשר את זהותו לפני שהוא יכול לשנות את מיקומו.

כמו כן הוצע פרס גדול עבור מידע שיוביל ללכידתו.

 

קרדיט: ערוץ הטלגרם שירה-יוצרת תמונות ב- AI