מצרים דוחה את הצעת ישראל להקים 8 מגדלי שמירה על ציר פילדלפי

ה”וול סטריט ג’ורנל” האמריקני חשף כי גם קהיר דחתה הצעה אמריקאית לבנות שני מגדלים בלבד

 

עיתון אמריקאי חשף כי מצרים דחתה הצעה ישראלית להקים 8 מגדלי שמירה בציר פילדלפי.

ב”וול סטריט ג’ורנל” נמסר כי קהיר דחתה הצעה ישראלית להקים שמונה מגדלי שמירה לאורך ציר פילדלפיה, והצעה אמריקאית להקים שני מגדלים בלבד.

בנוסף, בכוונת וושינגטון לקיים ביום ראשון הבא פסגה אזורית עם גורמי המשא ומתן להחזרת החטופים מרצועת עזה.

הדיונים אמורים להתקיים בקהיר במהלך השעות הקרובות בין ישראל, מצרים וארה”ב בנוגע לציר פילדלפי, מעבר רפיח והפוגה.

מקורות חשפו ל-Al Arabiya.net כי הפערים לחזרת העקורים, צורת הנסיגה הישראלית מנצרים ומפילדלפי, הפעלת מעבר רפיח וזהות האסירים שישוחררו משני הצדדים קטנים, והדגישו כי מצרים מתעקשת על עזיבת הכוחות הישראליים הן ממעבר רפיח והן מציר פילדלפיה, ומונעת כל נוכחות עתידית של כוחות ישראליים באותם אזורים.

ראוי לציין כי מצרים, קטאר ואמריקה פרסמו הצהרה משולשת המציינת את הצורך לסיים את המשבר בעזה בהקדם האפשרי. בהצהרה שעליה חתמו ראשי שלוש המדינות נכתב כי “הגיע הזמן לשים קץ לאלתר לסבל רב השנים של תושבי עזה, כמו גם לסבל ארוך הטווח של האסירים ובני משפחותיהם”. וקריאה להפסקת אש ולסיכום הסכם לשחרור אסירים וחטופים.

הם הוסיפו: “שלושתנו והצוותים שלנו עבדנו קשה במשך מספר חודשים כדי להגיע להסכם מסגרת שנמצא כרגע על הפרק, שבו כל שנותר הוא לברר את הפרטים הקשורים ליישום”.

חייל ישראלי בעמדת תצפית מוגבהת פותח באש לעבר פלסטינים המנסים לטפס מעל מכשול המגן של ישראל במסדרון פילדלפי בגבול מצרים, דרום רצועת עזה, 11 בספטמבר 2005. (רויטרס)

קרדיט: אלערביה ורצד