סוריה מודיעה לאיראן שהיא לא רוצה להיגרר למלחמה של חיזבאללה נגד ישראל

הוול סטריט ג’ורנל ציטט בכיר בממשל הסורי וגורם ביטחוני אירופאי שאמרו שסוריה הודיעה לאיראן שהיא לא רוצה להיגרר למלחמה שעלולה לפרוץ בין חיזבאללה לישראל. 

העיתון אישר כי קיימים חילוקי דעות בתוך “ציר ההתנגדות” לגבי אופן התגובה לרצח איסמעיל הנייה בטהרן, בשל פערי האינטרסים.

המקורות הסבירו כי סירובה של ממשלת סוריה להיכנס למלחמה כוללת נובעת מהמשברים הכלכליים ואי שביעות הרצון של פלחים גדולים מהסורים, מה שמחזק את חששותיו של בשאר אל-אסד שהמלחמה עלולה להרע את התנאים הכלכליים בארצו.

מצדו, פרופסור המתמחה לענייני איראן בבית הספר למוסמכים לעניינים ציבוריים ובינלאומיים באוניברסיטת אוטווה אמר, “הדוקטרינה של איראן מבוססת על הפניית המתחים הרחק מגבולותיה כדי להכיל אלימות ולהתיש את יריביה, אך במקביל איראן נמנעת מלהגרר למלחמה מקיפה”.  קרדיט: קסיון ניוז

לפני כשבוע פרסם האתר נציב.נט כי ” הנשיא אסד שלח את ראש שירות הביון הכללי של המשטר הסורי, האלוף חוסאם לוקה, כדי להודיע אישית לנאסראללה כי סוריה לא תקח חלק במלחמה , אם תפרוץ, בין חיזבאללה ואיראן נגד ישראל. אסד גם שלח מסר דרך ראש המודיעין לחיזבאללה שהוא אינו מסכים שכוחות חיזבאללה יפתחו במעשי איבה נגד ישראל משטחו.

מסרים אלו הונחתו על אסד ע”י הנשיא פוטין שהביא אותו לאחרונה פעמיים למוסקבה כדי ליישר איתו קו לאור המתיחות שגאתה לאחרונה באזורנו לאחר חיסול הנייה ורמטכ”ל חיזבאללה שוקר.”